İçeriğe git

Genel Araştırma

'sensor' etiketi için arama sonuçları.

  • Etiketlere Göre Ara

    Aralarına virgül koyarak ekleyin
  • Yazara Göre Ara

İçerik Türü


Forumlar

  • Fotoğraf Makinaları Genel
    • Giriş Seviye Gövdeler ( Body )
    • Yarı Profesyonel Gövdeler ( Body )
    • Profesyonel Gövdeler ( Body )
    • Nikon 1 & Kompakt Serisi Gövdeler ( Aynasız )
    • Nikon Genel ve Diğer Ürünleri...
    • Nikon - Nikkor Lens ( Objektif )
    • Hafıza kartı, Tripod, Çanta, Batarya(pil) vs...
    • Nikon Yazılımları ( Software )
    • Diğer... Yazılımlar ( Software )
    • Diğer... Lens ( Objektif )
    • Diğer... Makina Gövdeleri ( Body )
    • Tüketici Sorunları
    • Yurtdışı Alım - Satım
  • Fotoğraf Dünyası
    • Fotoğrafa Yeni Başlayanlar
    • Fotoğraf Kütüphane
    • Stüdyo
    • Fotoğraf Eğitim Haneleri ve Atölyeleri
    • Çekim Teknikleri
    • Strobist
    • Flash ve Flash Araçları
    • Film, Dia ve Karanlık Oda Hakkında ( Orta ve Geniş Format )
    • Fotoğraf Topluluk & Dernekleri
    • Fotograf Yarışmaları
    • Fotoğraf Sohbet & Hikayeler
    • Gezilecek Yerler
  • NikonTürk | Fotoğraf İşleme
    • Photoshop Dersleri
    • Photoshop Eklenti / Plugin
    • Background & Frames
    • HDR (High Dynamic Range)
    • Panorama
    • Nikontürk Görsel(video) Eğitimleri
  • Nikontürk | Arena
    • Nikontürk İstek, Öneri, Şikayet
    • Nikontürk | T-Shirt

Kategoriler

  • Nikon Haberleri
  • Fotoğraf Dünyası
  • Yazılım Haberleri
  • Diğer Markalar
  • Teknoloji
  • Özellikleri

Kategoriler

  • Gündem
  • Nikon Genel
  • Nasıl Yapılır ?
  • Teknoloji
  • Diğer Markalar
  • Dersler ( Eğitim )
  • Teknikler
  • Fotoğraf Dünyası

Find results in...

Find results that contain...


Oluşturma Tarihi

  • Start

    End


Son Güncelleme

  • Start

    End


Filter by number of...

Katılım

  • Start

    End


Üye Grubu


Web Sayfası


Twitter


İnstagram

Araştırmada 9 sonuç bulundu

  1. Merhabalar, Nikon D7100 makinemi alalı yaklaşık 2 hafta olacak. Makinemi ilk aldığım gün lensini, gövdenin açık kapağı aşağı bakacak şekilde takmıştım ve o günden beri lensi hiç çıkartmadım. Bugün yüksek diyaframda bir fotoğraf çekmek istedim ancak çok fazla leke olduğunu gördüm. Sizce ilk 2 haftadan bu denli çok leke olması normal mi? Makineyi her zaman çantasında muhafaza ettim. Sizce bu lekeler toz lekesi midir? Hava üfleyici kullansam giderilir mi? Ek olarak sensör temizleme yaptığımda da sorun değişmedi.
  2. D750 makinemi En son 2 ay önce kullanıp çantasına koymuştum. O günden beri makinemi çantasından çıkarmadım, düşürmedim veya bildiğim herhangi darbe almadı. Bugün fotoğrafların üzerinde aşağıdaki gibi bir gölge var. Sanki sensörün önünde bir cisim var gibi. Vizörden bakınca problem yokken live modda da aynı fotoğraflardaki gibi gölge mevcut. Lensi değiştirdim, pili çıkartıp taktım, otomatik modda denedim, aynayı kaldır seçeneğini uyguladım sonuç değişmedi. Bunun hakkında bir fikri olan var mıdır? Teşekkürler
  3. Merhaba arkadaşlar, uzun zamandır siteyi takip etmeme rağmen ilk defa üye olup konu açıyorum, hatam olursa şimdiden kusura bakmayın. İkinci ek bir D7100 alacağım, ancak şehir dışo olunca klasik kısık diyafram testini yaptırdım ve sonuç aşağıdaki gibi. Acaba bu lekeler toz mudur yoksa yağ mıdır bilen var mi? Şimdiden çok teşekkürler desteğiniz için.
  4. Biz Nikon dedikçe, Nikon; Israrla sensörde leke diyor. Bu kamera 2. el olarak bana bir arkadaşım tarafından hediye edildi. Kullanmaya başladığımda çekim sayısı 1.400 civarıydı. Şimdi 9.000'i biraz geçmiş durumda. çok dikkat ettiğim halde, sensörünü acaba ben mi bu hale getirdim? Yoksa aldığımda mı böyleydi anlayamadım? F16' ya kadar olan diyaframlarda görünmeyen bu lekeler f22 ve üzeri diyaframlarda çıkıyor. Buradan çıkarılacak sonuç şu; Bu tip fotoğrafları çekerken, eğer sensördeki toz ve lekeleri görmek istemiyorsanız, NDD filtre kullanmak zorundasınız. Hayyamdaki özcan ustaya bir temizliğe götürmek şart oldu.
  5. Herkese Merhabalar ! Bir kaç problemime sorun arıyorum. Gelen yorumlar çerçevesimde ona uygun bir yol izleyeceğim. Normal büyültülmemiş fotoğraftaki siyah noktalatın temizlenebilir olduğunu biliyorum. Ancak diğer zoomlanmıs halinde ise aynı kızamık gibi her yerde beyaz noktalar mor noktalar ve turkuaza çalan noktaların olduğunu gördüm. Sönsörü temizletirsem bu noktalar gider mi ? Ya da ayarlarında mı bir sıkıntı var. İlk defa nikon kullanıyorum ayarlarından dolayı mı kaynaklı ? Yardımcı olabilirseniz sevinirim. Burada dosya sınırı kısıtlaması olduğu için dropboxa büyük hallerini attım oradanda bakabilirsiniz. YArdım eden herkese şimdiden teşekkür ederim.. Fotoğrafların büyük halleri https://www.dropbox.com/s/q2zd7jpfc9c9wmz/deneme1.jpg?dl=0 https://www.dropbox.com/s/gkq891c2338uq5g/deneme.jpg?dl=0
  6. Hani hep bu argümanı kullanır ya bazıları. Yok efendim Canon kendi sensörünü üretip kullanıyor ama Nikon Sony'nin sensörlerini kullanıyor. Evet bu doğru. Hatta Sony'nin de kendi modellerinde kullandığı aynı tip sensör Nikon'da nedense bambaşka bir performans ortaya koyuyor. Demek ki iş sensörde bitmiyor. Neyse, benim anlatmak istediğim başka: Yazdıkları otoritelerce de kabul gören Chipworks'un haberine göre Nikon D3, D3s, D700, D3200 ve D3100 modellerinde kendi üretimi olan sensörleri kullandı ve bu bilgi Nikon tarafından da teyid edildi. Buna karşılık Nikon, D7000 modelinde Sony marka sensör kullandığını belirtti.
  7. Singapur Nanyang Teknoloji Üniversitesinde saf karbondan (GRAPEN) elde edilen ve geleneksel CCD ve CMOS sensörlere göre ışığa 1000 kat daha duyarlı ve 10 kat daha az enerji harcayan, yeni bir sensör geliştirildiği açıklandı. Bu sensör, öncelikle gÜvenlik kameraları ve uydulardaki görÜntÜleme sistemlerinde kullanılacak ve alınan sonuca göre DSLR ve bas-çek kameralarda kullanılmaya başlanacak. Grapen sensörÜn Üretim maliyetinin, CCD ve CMOS' dan 5 kat daha az olacağı yine açıklanan bilgiler arasında. Bu sensörÜn DSLR kameralarda kullanıldığını bir dÜşÜnÜn. Şimdiki kullanılan sensörlerden 1000 kat daha az ışıkta fotoğraf çekebilen, 10 kat daha az enerji tÜketen ve Üstelikte 5 kat daha ucuza mal olacak bir sensör, fotoğrafta yeni bir çağ başlatacaktır. En kısa zamanda DSLR kameralarda kullanılmasını diliyorum. GRAPEN yapısı
  8. Bir hafta hayyam'dan aldığım d7000'nde lekeler çıkmaya başladı, çektiğim fotoğraflar üzerinde lekeler var hep, makine üzerinde bulunan sensörü temizle seçeneğini kullanarak temizledim ama sonuç değişmedi, Aşağıdaki link'ten örnek bir fotoğraf var arkadaşlar, sorun neyden kaynaklanıyor olabilir, objektifi hiç çıkarmadım ama yinede toz olabilir mi yoksa bir arıza mı gibi duruyor anlamadım. bir bakar mısınız? http://c1210.hizlire.../12/b/du02m.jpg
  9. Çeşitli kaynaklardan Çevirerek derlediğim ve Nikon firmasının 2003 yılında D2H kamerasında kullandığı ve adına LBCAST denen sensör hakkında bilgi Nikon firması Temmuz 2003’de Nikon’un amiral gemisi konumundaki D2H kamerasını LBCAST isminde CCD ve CMOS dan farklı yeni bir sensör kullanarak pazara sunduğunu aÇıkladı. Bu sensör hızlı, düşük noise ve enerjiyi verimli kullanıyordu. Nikonun LBCAST sensörü ne CMOS nede CCD idi. Bu sensör, Nikon’ un CCD ve CMOS teknolojilerinin avantajlarının birleştirilmesiyle geliştirilmiş yepyeni bir kavramdır. Geleneksel sensörlerden farklı olarak enerjiyi az kullanır. Daha az karanlık parazit üretirler. Görüntü işleme, renk, kontrast ve hassasiyette daha iyidirler. Nikon 1980 yılından bu yana CCD’den farklı bir sensör geliştirmeye Çalışıyordu ve sonunda başarmıştı. LBCAST sensörü CCD ve CMOS ile kıyasladığımızda; CMOS’un enerji verimi ve makinenin Çekime hazır hale gelme hızına karşı CCD genellikle daha az parazit (noise) üretir. Bu anlamda LBCAST sensörün her iki teknolojiyi de birleştiren bir kavramdır. Akla hemen LBCAST sensörü CMOS tabanlı mıdır sorusu gelmektedir?. Nikon Çalışmaya başladığı 1980’li yıllarda düşük sinyalleri yüksekten sensörler zaten mevcuttu ve CMOS diye bir isim de yoktu. CMOS, LBCAST iÇin Çevresel devre olarak kullanılabilir. AYDINLANMA öNCELİKLİ NE DEMEK? Eğer bir filmin katmanlarına bakıyor olsaydık, hangi katmanda hangi rengin oluştuğunu söylememiz zor olacaktı. Çünkü ışık filme Çarparak görüntüyü oluşturur. Bu Çarpma anında yüzlerce polimerden oluşan şeffaf katmanlar bu ilginÇ dizaynı oluşturmaktadır. Değişik aÇılardan yansıyan ışıklar, değişik uzunluklardadır, Çünkü değişik aÇılardan gelmektedirler. Bu ışık teorisinin bir parÇasıdır. Şimdi sormamız gereken soru; Işığın, fotoğrafla arasındaki bağlantısı nedir ve film renkleri nasıl kaydeder. Değişik dalga boyundaki ışıklar, farklı aÇılarla filmin üzerinde bulunan birbirinden farklı katmanlara Çarparak onunla etkileşime girer ve fotoğrafı oluştururlar. Filmde her 3 ana rengin tespit edildiği katmanlar bulunmaktadır. Diğer renkler ise bu katmanların Çeşitli etkileşimleriyle oluşmaktadır. Diğer taraftan; dünyayı nasıl gördüğümüze bir bakalım. Gözlerimiz, detayları ışık iÇinde görür. Nesneleri kameranın gördüğü şekilde yani kırmızı, yeşil ve mavi katmanları olarak görmeyiz. Film katmanları arasına değişik dalga boyunda ışık geldiğinde uygun katmanda görüntüyü tespit etmek üzere, görüntüyü oluşturan mekanizmayı tetikler. Gözlerimiz nesneleri filmden farklı görürler. Detaylar en üstte yer alan aydınlanma katmanında yakalanırlar. Bu aydınlanma katmanı LB-CAST sensörünün netliği ve detayı en Çok yakaladığı yerdedir. Aydınlanma öncelikli renkli algılayıcının (LPCS) yapısı Bir LPCS algılayıcı bir sürü algılayıcı elementin yerleştirildiği yarı iletken tabanlı bir teknolojidir. Bu algılayıcı elementlerin 2 tane görevi vardır. 1-) Yarı iletken alt tabakasının dışında yer alan renkleri algılayan katman; Frekans bandındaki ışığın yoğunluğunu ölÇerek, en az bir tane renge karşılık gelen değeri algılar. 2-) En az bir rengin algılandığı katmanın dışındaki katmanda aydınlanmayı ölÇer. Bu icadın yapılmasındaki ana amaÇ elektronik bir algılayıcının üzerindeki bir katmanda oluşan aydınlanmanın insan gözüyle Çok benzer tepkiler vermesidir. Bu nokta normal CCD ve CMOS’ ta farklılık göstermektedir. Bu anlamda LPCS algılayıcı insan gözüne en yakın sistem olarak düşünülebilir. Hatırlayın aydınlanma=detay’dır. Çok aydınlanma sağlarsanız Çok detay elde edersiniz. Bu Photoshop’taki netleştirme özelliği gibidir. PS’ nin sırrı netleştirilen bir fotoğraftadır. PS’da fotoğrafın uÇ noktaları etrafındaki özel yerlerden gelen renklerden Çoğu zaman yalnızca BEYAZ rengin aydınlığını kullanarak netlik yapmaktadır. PS’nin algoritması konunun uÇ noktalarındaki temel renklerin aydınlığından yararlanma eğiliminde olup, netleştirmeyi bu sayede yapmaktadır. Aydınlanma öncelikli renkli algılayıcı ne demek? Renk algılama sönsörünün ilk algılama tabakası; Işık kaynağından gelen ışığın ilk spektrumuna tepki verecek şekilde dizayn edilmiştir. Ayrıca en az bir tane ikincil spektruma tepki verecek ve ilk spektruma tepki veren katmandan farklı bir ikinci katman daha bulunur. İkincil spektruma tepki verecek katman, ilk spektruma tepki verecek katmanı dengelemek iÇin dikey düzlemde yerleştirilmiştir. Geleneksel CCD ve Aydınlanma öncelikli renkli algılayıcı 802: Renkleri algılayan tabaka 804: CCD algılaycı 806: Diod 808: Yeşil renk filtresi 810: Işık demeti 812: Mavi filtre 814: Kırmızı filtre (802) Renkli matriks tabaka CCD algılayıcısının (804) üstüne ince bir tabaka halinde yerleştirilmiştir. Her bir diodun (806) üstünde renkleri yakalayan bir filtre vardır (808). Bu filtre ışık demetini (810) filtre eder. Bu tipik Bayer dizilimi, birÇok dijital makine ve aygıt iÇin kullanılmaktadır. 1002: Basit CCD katmanı; Görünüşe göre CCD’de değişemeyecek bir katman. 1004: Bilinen CCD algılayıcı dizilimi. Bu da yeni değil 1006: Kırmızı renk yutuluyor. Yeşil renk 1004 nolu katmanın üstünden geÇiyor. Bu filtre SARI filtrenin altınadır. 1008: Diğer bir CCD algılayıcı dizisi katmanı. 1010: 1008 katmanı üzerine yerleştirilmiş diğer bir sarı filtre 1012: En üste bir dizi algılayıcı yerleştirilmiştir. 1014: Bir kırmızı ışık demeti 1006 nolu CYAN filtre onu yutmadan önce 1008 ve 1012 katmanları tarafından teşvik edilerek geÇişi.. 1016: Bir yeşil ışık demetinin algılayıcıya girişi 1004, 1008 ve 1012 katmanları tarafından teşvik ediliyor. Yeşilin yakalanma seviyesi maksimumda. 1018: Bir mavi ışık demetinin algılayıcıya girişi sadece en üstteki katman 1012 tarafından teşvik ediliyor. öZET Görüntüyü oluşturan her noktaya olan erişim eşit miktarda ve 3 renginde bulunduğu düzlemde gerÇekleşmekte ve bu sayede parlak bir nokta veya dar beyaz bir Çizgi bile aynı renk üzerinde diğerlerinden bağımsız olarak algılanarak matriks ile hizalanmaktadır. Bu buluş ile; Mevcut teknolojide renkte insan eliyle yapılmış izlenimini uyandıran harelenmeler ortadan kaldırılmıştır. Burada CCD ve JEFT LBCAST algılayıcı arasındaki fark anlatılmaktadır. Dijital kameralara algılayıcılar yerleştirilmeye başlandığından bu yana KIRMIZI, YEŞİL ve MAVİ renge aynı anda ve eşit miktarda erişim CCD’de maalesef mümkün değildir. Çünkü renkleri yakalayan hücrelerin yerleşim mimarisi gereği bu imkansızdır. Aşağıdaki şekilde bir CCD algılayıcıdaki renk yakalama hücrelerinin dizilimi görülmektedir. Buraya dikkat; KIRMIZI rengi tespit eden hücrenin etrafında 4 YEŞİL ve 4 MAVİ renk tespit hücresi, MAVİ rengi tespit eden hücrenin etrafında 4 KIRMIZI ve 4 YEŞİL renk tespit hücresi ama YEŞİL renk tespit eden hücrenin etrafında sadece 2 KIRMIZI ve 2 MAVİ renk tespit hücresi bulunmaktadır. Bu durumda kameranın mikro bilgisayarı, YEŞİL renk tespit hücresinin etrafındaki 2 KIRMIZI ve 2 MAVİ rengi tespit eden hücrelerin yokluğu nedeniyle YEŞİL rengi direkt olarak görememekte ve bunu interpolasyon denilen tekniğe göre hesaplamaktadır. LB-CAST sensörde ise renk yakalama birden Çok filtre kullanarak yapılabilmektedir. Bu filtreler yansıma yaparak tüm renklere erişimi sağlamaktadır. Bu yöntem ise harelenme etkisini azaltmaktadır, Çünkü renk yakalama olayı katmanlarda gerÇekleşmektedir ve renk yakalama hücrelerin sıralamasına bağlı değildir. Algılayıcının dizaynından dolayı mavi renk 2 defa yansıdığı ve kırmızı rengin ise yine dizayn nedeniyle doğal olarak algılayıcıyı daha fazla etkilediğinden, algılayıcıda elde edile IŞIK/AYDINLANMA oranı birbirine eşit olmaktadır. Bu algılayıcı ile ilgili patent kurulunun görüşü; Dijital fotoğrafÇılık iÇin dramatik bir iyileşmeyi temsil eden, pazarda tüm elektronik cihazlarda kullanılabilecek yeni bir dünyanın kapılarını aÇacak pratik bir algılayıcı olduğu yönündedir. Aydınlanma öncelikli bu sensör görüntü netliği ve renklerde oluşan harelenme etkisini minimize ettiği ve yarattığı yenilikler nedeniyle kendisinden önce gelen tüm bu teknolojileri geride bırakmıştır. Çok ilginÇ bir aÇıklama değil mi? tek katmanlı bir algılayıcı da en az 3 farklı katmandan oluşan bir algılayıcı kadar renk algılama gibi benzer bir fonksiyonu yerine getirebilmektedir. Bu olay sadece dijital fotoğraf makinelerinde değil, diğer video kameralarda da kullanılabilecektir. Bir Çoğumuz 3 CCD'li yüksek teknoloji ürünü kameralar alırken, bu algılayıcı sayesinde bu güne kadar görüntü algılayıcıları hakkında öğrendiklerimiz değişeceğe benziyor. Peki Nikon neden bu algılayıcıyı sadece DH2 modelinde kullandı ve sonra kullanıma devam etmedi. Bunun kesin cevabını Nikon yetkilileri verebilir ama izin verirseniz bende bir tahminde bulunmak istiyorum. LBCAST sensörünün geliştirme maliyetinin Çok yüksek olduğunu Nikon yetkilileri bildirmişlerdi. Hatta 1 sensörün, 1 kameranın fiyatından daha pahalıya mal olduğunu da aÇıklayan yine Nikon yetkilileriydi. Büyük bir ihtimalle, bu sensörün sadece Nikon marka kameralarda kullanılması durumunda üretim maliyeti yine yüksekte kalacağı iÇin, araştırmaya daha fazla para ayırmak istemeyerek en ölümcül hatayı yaptılar. DSLR kameraları iÇin CCD sensör kullanmaya karar verdiler. Bu onlar iÇin resmen yıkım olacaktı. Çünkü düşük ışık koşullarında 400 ISO’da bile inanılmaz GREN (noise, kumlama, parazit, gürültü..) oluşuyordu. O dönemde birÇok profesyonel Nikon kullanıcısı; Hem bu CCD sensör kullanımı sonucu oluşan GREN nedeniyle hemde Nikon’un piyasada tam kare algılayıcılı kamerası olmadığı iÇin Canon 5D’ye geÇtiler.
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Kullanım Şartları Gizlilik Politikası Bu web sitesini daha iyi hale getirmeye yardımcı olmak için cihazınıza çerezler yerleştirdik. Çerez ayarlarınızı değiştirebilirsiniz, aksi takdirde devam etmek için tamam olduğunuzu varsayacağız.