Turan Babacan 211 Oluşturuldu: Ekim 21, 2014 Paylaş Oluşturuldu: Ekim 21, 2014 "DUVARLARIN DİLİ" ve "İRAN" adlı iki sunum ileSevgili Ağabeyimiz YUSUF TUVİ' ninFotoğraf Sunum ve Söyleşisi21 EKİM 2014 SALI Fuar İZMİR SANAT 2.kat Oditoryum'da...Başlama saati her zaman olduğu gibi 19:00 da..Tüm fotoğraf sevdalılarını bekliyoruz...web sitesi : http://www.yusuftuvi.com/ Yusuf Tuvi (AFIAP - İFOD - İFSAK) 1938 yılında İzmir’de doğdu. İstanbul Teknik üniversitesi Elektrik Fakültesi’ni bitirdi (1960). 1974 yılında fotoğrafa başladı. Fotoğraflarının birçok uluslararası FIAP (Uluslararası Fotoğraf Sanatı Federasyonu) fotoğraf yarışmasında sergilenmesi üzerine, federasyonun AFIAP ünvanı ile ödüllendirildi (1983). Fotoğrafları her yıl düzenli olarak Eczacıbaşı yıllıklarına seçilmekte ayrıca foto-röportajları Atlas, Skylife ve Ulusoy Travel gibi dergilerde yayımlanmaktadır. Defalarca gittiği New York kentinde çektiği fotoğraflar, Doğan Kitapçılık tarafından basılan ve Serdar Turgut tarafından kaleme alınan, “New York†kitabında yer almıştır. On yıldır, Amerikan turizm acentesi Grand Circle turistlerine, Türkiye’nin her bölgesinden fotoğraflar içeren “Our Land Our People’’ (Doğamız İnsanımız) adlı saydam gösterisiyle ülkemizi tanıtmaktadır. Dört fotoğrafı İstanbul Modern’in koleksiyonuna kabul edilmiş ve sergilenmiştir. Birçok kişisel sergisi bulunmakta, saydam gösterileri düzenlemektedir. İstanbul İFSAK ve İzmir IFOD dernekleri üyesidir. 1 2 3 1980'lerde fotoğrafa başladığımda gerek teknik kitaplar okuyarak, gerekse ustaların kitaplarını inceleyerek kendimi olgunlaştırmaya çalıştım. Yeterli birikimi sağlamadan ortaya çıkmamayı yeğledim ve özellikle ucuz başarıların uzağında kalmaya çalıştım. Bu süreçte, insanlığın halleri, insanların yaşam serüveni, konu olarak beni çok etkiledi ve böylece kişiliğime en uygun olarak kendime insanı ve yaşam olgusunu konu olarak seçtim. İnsan her yerde mevcut. Yaşam her yerde var. İnsan sayısı kadar hikaye var. Dünyanın her yerinde insanlığın hallerini, yaşamlarını, duygularını, insan-doğa diyalektiğini yansıtan değişik birçok fotoğraf çektim. Bu fotoğrafları çekerken karşımdaki insanla hep özdeşleştim. Bu türlü çeşitli fotoğraflara bakarak bir tarzım olmadığını ileri sürenler çıkabilir. Onlar, insanı ve yaşam serüvenini anlıyamıyan, bakmaktan öteye gidemeyen, duygunun ve görmenin farkında olmayanlardır. İnsanların yaşam biçimleri, durumları, yaşamlarındaki gerçekler. “O ANâ€ları yaşadığımda, “O ANâ€lara doğru objektifimi yönelttiğimde yaşamı, nedenleri, niçinleri üzerine kendimi hep sorguladım. Sonrasında da yaptıklarım üzerine hep düşündüm. 4 5 6 Türk Fotoğrafçıları Kütüphanesi serisinde çıkan kitabımın ön sözünde, aynı konularda kurgusal olarak emek veren kadim fotoğrafçı dostum Orhan Alptürk benim için şu yorumu yapmış: “Belgesel söylem biçimini kullanması salt kendini çevreleyen gerçeğin peşinde koştuğunu göstermek için değildir. Biliyoruz ki, görmenin ön koşulu baktığının farkında olmaktır. Dolayısıyla da kendisine de bakmanın kaçınılmaz hale gelmesidir. Bu da, ondaki hiç eksilmeyen çocuk saflığındaki yaşama sevinci ile birleşerek fotoğraflama eylemi ile öteki üzerinden kendini, yaşamı, varoluşu sorgulamasına neden olur. Bize, dünyaya bir de böyle bakın deyip, farklı algı kapıları aralar. Her zaman dünyasal olandan, en bildik, tanıdık yaşantılardan yola çıkar. Ama neredeyse saf bir tavır ile varoluşu, yaşamı, tüm doğa ve evren ile birlikte kutsar. Mekanlar, çevre, doğa, insan sanki bibirinin olmazsa olmaz koşuludur. öne sürdüğü güzellik değil, her zaman için güzelleştirilebilir bir yaşamdır.†7 8 9 Ustanın; "Başarılı bir fotoğraf nasıl olmalı, bir fotoğraf ne zaman sanat yapıtı olur?" konusunda düşünceleri: Fotoğrafın yapısından gelen kusurlarından en önemlisi pratikte kolay üretilebilmesi. Sonuca kolay ulaşmadaki çabukluğun yanısıra tekniğinin kolay kavranması, fotoğrafın kolay bir sanat olduğu görüntüsünü vermektedir. Ve hiçbir görsel ve duygu derinliği olmayan sonuçlarla yetinilmektedir. Fotoğraf, resim sinema gibi görsel sanat dalları kadar izleyiciyi etkileme gücüne sahiptir. Yeter ki üst düzeyde bir anlatımı olsun. İzleticiye keşfedebilme zevkini versin, izleyici ile arasında duygusal bir bağ oluşsun. İşte fotoğrafı sanat yapan mesajındaki duygu yoğunluğudur. Bu oluşumda ise özellikle fotoğrafçının kendisi vardır. Fotoğrafçıdaki duygu yoğunluğu, kültürel birikimi, dünya görüşü gibi etkenler fotoğrafın oluşumunda etkilidir. Fotoğrafçıyı da sanatçı yapan ilettiği mesajdaki özgünlük ve kişiselliktir. Alfred Stieglitz'in başını çektiği bir grup fotoğrafçı, çıkardıkları Camera Work dergisinde fotoğrafın yaratıcı bir sanat ortamı olduğunu vurguluyorlardı. Onlara göre her fotoğraf, onu çeken kimsenin ruhsal yapısı ile objektifin önündeki gerçekliğin bir etkileşimi olarak ortaya çıkıyordu. 10 11 12 Ustanın; "Fotoğraf yaşamın neresindedir, neresinde yer almalı, fotoğrafçılara düşen görevler nelerdir?" konusunda düşünceleri: Fotoğraf, doğru yerden doğru zamanda yaşama bakma niteliği üzerine kurulmuş sanatsal bir üründür. Fotoğraf özelliği gereğİ güçlü bir betimleme özelliği taşıdığı kadar toplumu etkileme gücüne de sahiptir. Bu nitelikleri ile fotoğraf, özellikle yaşamın içindedir. Bresson, Koudelka, Salgado, Steve Mc Curry v.s. ustalar bize yaşamın her yönünü etkili bir şekilde yansıtabilmişler, anlatabilmişlerdir. Fotoğrafçılar hayattan yaptıkları alıntılarda, bir anlam kurmak istedikleri için her çektikleri karede şu soruları sormalıdırlar: “Bu fotoğrafı neden çektim, hangi düşünceler hangi duygularla bu fotoğraf ortaya çıkarıldı?†Bu türden cevaplarla fotoğraflar, fotoğrafçının zihninde amlamını bulur. ödülleri: • İngiltere’deki uluslararası “BALLANTINE’S FINEST†yarışmasında, 15 bin fotoğraf arasında ilk ona girerek, özel ödül (1994) • İstanbul 6. Uluslararası FIAP fotoğraf yarışmasında “FIAP Gümüş Madalya†(1991) • Almanya FOTO CREATİV Dergisi fotoğraf yarışması 1.liği (1986) • Almanya FOTO CREATİV Dergisi fotoğraf yarışması 1.liği (1985) • İspanya REUS 7. Uluslararası FIAP fotoğraf yarışması “FIAP Bronz Madalya†(1985) • Enka Holding Sanat Vakfı fotoğraf yarışması 1.liği ve beş mansiyon (1985) • IFSAK 8. Ulusal Fotoğraf Yarışması 2.liği (1984) • 1. Devlet Fotoğraf Yarışması 3.lüğü (1983) • KODAK FİLM “Yaşam İçinde çocuk†yarışması 1.liği (1982) kaynak : http://www.tsfm.org/x_yusuftuvi.html Alıntı Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Recommended Posts
Sende sohbete katıl
Önce yorumunu yaz sonra üye ol. Eğer bir hesabınız varsa, hesabınızla göndermek için şimdi oturum açın