İçeriğe git

Vivitar Serie 1 28-105mm f 2.8 - 3.8


Recommended Posts

Öncelikle kendimi tanıtayım ben Erciyes Üniversitesi İletişim FakÜltesi Radyo , Televizyon ve Sinema bÖlÜmÜ 4. sınıf Öğrencisiyim . 1 . sınıftayken Nikon D90 alıp kendimi geliştirmek için uğraştım . Malum hedef sinema olunca Öncelikle fotoğraf konusunda alt yapı yapmamız gerekiyor . çerçeve bilgisi 3/1 kuralı vs gibi Öyle olunca D90 la başlayıp kadraj teknik bilgi vs alt yapısını kurmaya çalıştım . Bunları yaptıktan sonra malum D90 ile video çekme aşamasında yetersiz kalmaya başlayınca geçen sene makinamı satarak Nikon D610 - Canon 6D arasında kaldım yaklaşık 2-3 araştırma yaparak Nikon D610 almaya karar verdim . Nikon seçme sebebim ise makinalar birbirilerine yakın fakat ufak ayrıntılarda birbirlerinden ayrılıyorlar . Bende Öğrenci olduğum için aldığım makinanın hem video hem de fotoğraf performansı Önemliydi . Nikon D610 'nu kendime daha uygun olduğunu gÖrdÜm ve D610 'nu seçtim . ( Yanlış anlaşılmasın Canon 6D performansı kÖtÜ anlamında sadece bu benim kişisel tercihimdi kullanma alanlarımla alakalı ) Her neyse uzatmayım fazla body olarak alıp yanına 50mm 1.4 D aldım . Benim lens anlamında kullancağım lensler sırasıyla 35mm ( 28mmde olabilir ) - 50mm , 85mm bu lensleri seçme sebebim hem fotoğraf hemde videoda kullanmak için . Aynı zamanda Kısa film çekmekteyiz . Malum Öğrencilik olunca sÖz konusu ekonomi biraz zorluyor bizi . Geniş açı lense ihtiyaç duymaktayım fakat bu lensin 28mm beni kurtarabilir diye su an video anlamında vivitar 1 28 - 105 lens uygun geldi ekonomik anlamında arkadaşımdan alarak deneme şansı buldum ve almayı dÜşÜnmekteyim . Fakat Lens netleme performansı beni biraz sÜphelendirdi . Videoda netleme anlamında sorun yaşamıyorum lakin fotoğrafta hem auto da hem manuel de ufakta olsa netleme sorunu flularla karşılaşdım . Kafamı kurcalamaya başladı bu durum . 50mm bÖyle bir sorunla karşılaşmadım gayet memnunum . Benden kaynaklanan bir sorun mu yoksa lensten mi anlam veremedim . Yabancı forumlarda biraz inceledim bokeh performansına iyi derken netleme performansını beğenen ve beğenmeyen yorumlar gÖrdÜm . ( tabi buda translate çevirme ile çıkarmaya çalıştığım anlam ) Fiyatı 220 tl 28 - 105 aralığı su an için beni idare edebilcek durumda fakat bu sorun kafamı karıştırdı biraz , kullanan birisi var ise yardımcı olabilir mi bu konuda . Ya da Vivitar 35mm veya 28mm lensleri mi tercih etsem ekonomik dÜşÜndÜğÜm için su an vivitarın ÜrÜnlerini biraz araştırdım 28-105 aralık ta uygun geldi bana video çekerken 60 ya da 80 mm çıkabilme sansım olacak bu da çekim esnasında ki kadraj ayarlama konusunda beni bi nebzede olsa kurtarır .

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kisa, hizli bir cevap cep telden:

VivitAr senin ihtiyaclarini karsilamaz. Dusuk isik sartlarinda lensin f1,4-1,8 gibi acik diyaframa sahip olmak zorunda bu talepler icin.

Ayrica her lens her govdede dogru netleme yapmayabilir. Bunu menuden kalibre etmelisin. Ayrica o lens kendi icinde kalibre sorunlu da olabilir, malum cok eski bir model. 24-70 mm f2.8 zoomlu yegane secenek. Sabit odaklarda 35mm f2.0, 35mm F1.8, 28mm F1.8, 28mm F2.8, 24mm F2.8, Nikon cephesinde olan secenekler; bunlarin ayni dusuk diyafram rakamli Sigma secenekleri de var. Ama butceniz bunlara yeter mi bilmem.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Video çekiyorsan Samyang/Viviyar/Rokinon 24mm f1.4 ya da t1.5 ve 85mm f1.4 ya da t1.5 al. Bunlar manueldir, cok da pahalı değildir. İkisini de alamazsan birini seç onu al. Gerçi ikisi de 200TL'den pahalı ama sana daha faydalı olurlar.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Serkan, Ertan hoca güzel bir alternatif belirtmiş. Bahsettiği lensler genel olarak Samyang markası altında üretilen, Kore üretimi manuel lenslerdir, fakat performans olarak aynı sınıftaki Nikon lenslerle aynı denilebilecek performansa sahiptir. Hatta bazıları Nikon'dan bile daha iyidir diyorlar. Aslında bunlar fiyat olarak bir Nikon'a göre oldukça düşüktür, umarım bütçen bunlara yeter.

Daha önce de yazdığım gibi eğer video çekiyorsan bu işte kullanılan lensler genelde F1.4-F1.8 aralığında diyaframa sahip lenslerdir. çünkü ışığın az olduğu şartlarda mecburen açık diyaframla çalışılır. Aksi halde görüntüde bolca ISO gürültüsü ortaya çıkar bunu sevmeyiz. Aynı şekilde bu sabit odaklı lensler keskinlik, kontrast, renk başarımı gibi bir lensin en önemli performans kriterlerinde zoom lenslere göre her zaman daha iyidirler. Bu şekilde açık diyaframlı ama aynı zamanda zoom özelliği olan bir Sigma 18-35mm F1.8 var ama bu lens sadece APSC sensörlü yani DX gövdeler için uygun. Fiyatı da bi hayli yüksek.

Ben de senin gibi zaman zaman zevkine video çekiyorum. Bunu D5100, D800 ile ve daha çok V1 ile yapıyorum. V1'e kendi serisinden bir 18mm F1.8 takıyorum. çok güzel sonuçları var. Sonra yine 50mm F1.4 ve 85 mm F1.4 ile çok güzel sonuçlar alıyorum. Ama diyafram 2.8'ün üzerinde ise düşük ışıklı ortamlarda çalışmak zorlaşıyor. Sanırım sen bir süre elindeki 50 mm ile devam edip sonrasında istediğin odak noktasında bir Samyang alarak bunu halledeceksin.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Anladım önerileriniz için çok sağolun teşekkür ederim . Vivitar dan ahım sahım bir performans beklemiyorum zaten düşük ışıkta performansı sıfır çekim yaparken genelde aydınlatmamız oluyor gece çekimlerinde kullanmayı düşünmüyordum zaten deneme yaptığımda bunu farkettim çünkü Mehmet hocamın dediği gibi kalibre sorunu var ise o iş yaş almam daha iyi kalibre yapmayı bilmiyorum ve uğraşmayada değmez çünkü performans olarak lens ortada . Hocam affınıza sığınarak belirtiyim zevkine video çekmiyoruz
:)
kısa film çekiyoruz ve mesleğim bu diyebilirim artık mezun olmama surda 4-5 ay kaldı
:)

Vivitar hakkında fazla bilgiye ulaşamadım yada örnek videolara kafamı çok kurcaladı ondan sizlere danışmak istedim önerilerinizi dikkate alacam ki benimde düşüncem sizin söylediklerinizden yana bunu 2. dönem çekeceğim proje için geçiçi olarak almayı düşünüyordum fakat gerek yok gibi 50mm idare edip biraz bütçe biriktirip ihtiyacımı giderecek yarı yolda bırakmayacak lens almak daha mantıklı bir adım olur gibi düşünüyorum su an çok sağolun teşekkür ederim
:)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Serkan, Nikon'un analog zamanda ürettiği bir 28-105mm F3.5-4.5AF-D lensi var, kendim de kullanıyorum. Bu lens fiyat olarak ortalama 100-150 euro aralığında benim yaşadığım ülkede ikinci elde bulunabiliyor. Bu lensi herkes bilmez, ama yaşı yetenler çok iyi bilir ki fiyatına ve aralığına göre mükemmel keskinlik, kontrast ve renk başarımı sunan bir lenstir. Ben bu lensi D3 ve D800 üzerinde sokağa çıkarken kullanıyorum. Yani FF gövde için uygun lensler arandığında benim aklıma ilk gelen lenslerden biri budur.

FF gövde üzerinde video çekenlerde rastladığım uygun fiyatlı lensler:

Tokina 24-200mm AF

Tokina 35-300mm AF

Nikon 35-105mm AF

Nikon 28-85mm AF

Tabii bunlar gündüz çekimleri için uygun lensler. Her ne kadar AF olsalar bile bunları kullananlar videoda MF çalışmayı tercih ediyorlar.

Bazen M42 bağlantıya sahip eski lenslerde 28 mm F2.8'lere rastlayabiliyoruz. M42 dönüştürücü adaptörler Nikon gövdede kullanılabilen bu lenslere "bazen" basit bir müdahale ile sonsuza netleme problemi çözülebiliyor. Yani bu lensler de bir tür alternatif olabilir.

Ben kendim zevkine çekiyorum, senin işinin bu olduğunu ilk mesajında anladım, merak etme.

Bir tane örnek kısa videoyu ekipman bazında incelemeni isterim:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Serkan, Nikon'un analog zamanda ürettiği bir 28-105mm F3.5-4.5AF-D lensi var, kendim de kullanıyorum. Bu lens fiyat olarak ortalama 100-150 euro aralığında benim yaşadığım ülkede ikinci elde bulunabiliyor. Bu lensi herkes bilmez, ama yaşı yetenler çok iyi bilir ki fiyatına ve aralığına göre mükemmel keskinlik, kontrast ve renk başarımı sunan bir lenstir. Ben bu lensi D3 ve D800 üzerinde sokağa çıkarken kullanıyorum. Yani FF gövde için uygun lensler arandığında benim aklıma ilk gelen lenslerden biri budur.

FF gövde üzerinde video çekenlerde rastladığım uygun fiyatlı lensler:

Tokina 24-200mm AF

Tokina 35-300mm AF

Nikon 35-105mm AF

Nikon 28-85mm AF

Tabii bunlar gündüz çekimleri için uygun lensler. Her ne kadar AF olsalar bile bunları kullananlar videoda MF çalışmayı tercih ediyorlar.

Bazen M42 bağlantıya sahip eski lenslerde 28 mm F2.8'lere rastlayabiliyoruz. M42 dönüştürücü adaptörler Nikon gövdede kullanılabilen bu lenslere "bazen" basit bir müdahale ile sonsuza netleme problemi çözülebiliyor. Yani bu lensler de bir tür alternatif olabilir.

Ben kendim zevkine çekiyorum, senin işinin bu olduğunu ilk mesajında anladım, merak etme.

Bir tane örnek kısa videoyu ekipman bazında incelemeni isterim:

http://youtu.be/Sd0o...wlgSYYgNxn8sUdg

Videonuzu inceledim hocam o düşük ışık şartlarında ideal bir performans çıkarmış . Genelde biz video çekerken ( video demekte garibime gidiyor biraz :) ) film çekerken prime lensler kullanmaya çalışıyoruz manuel kullandığımız için netlemeyi folllow focus esnasında pratik oluyor ve performans biraz daha iyi oluyor . çünkü sizler bizden daha iyi bilirsiniz hocam . Aralık ne kadar çok olursa o kadar mercek demek ve bir o kadarda ışığın kırılması demek . Böyle olunca prime lensler önceliğimiz oluyor . öğrenci olduğum için 50mm 1.4 D düşük ışık şartlarında kullanırım yanına aralığı olan bir lens ilede gündüz geniş açıya ihtiyacım olursa kullanırım diye düşünmüştüm . Bir yandanda fotoğraf çekmek içinde kullanırım diye . İmkanım olsa 35mm - 50mm - 85mm hem film ve hemde fotoğraf çekmem için yeterli olacağını düşünüyorum . Bunları dizmek biraz zaman alacak gibi :) Bahsettiğiniz lensleri bulmak takip etmek çok zor sahibinden gitti gidiyordan takip ediyorum sürekli denk gelemedim daha eğitimim gereği kayserideyim normalde ankarada yaşıyorum istanbula gelmek her zaman nasip olmuyor bakalım artık bu lensleri not ettim finallerimden sonra uzun bir şekilde incelemeye alıp eğerki denk gelirsem almayı düşünüyorum . Aslında d610 alma sebebim m42 lensler ve converter birde nikon eski nesil lenslerinin ayrıcalığı göz önünde bulundururak bu body aldım . Birde ff geçmek istedim . Film çekerken crop durumu bizi baya zor durumda bırakıyordu . D7100 alıp lens yatırımı yapmayı düşündüm vs fakat bu durumları göz önünde bulundururak d610 body alıp 50mm su an için beni kurtaracağını düşündüm . Ki kurtarıyorda zor olan tek kısım iç çekimlerdeki mekanların dar olması zorluyor bizi :) Şu an en mantıklısı para biriktirip aceleye getirmeden istanbula gidebilirsem oradan almak yada internetten takip edip denk getirebilirsem sipariş vermek . Vivitar fantezisine hiç girmeyim :) Nikon D610 + 50mm f1.4 D + çanta + hafıza kartı + yongnuo n468-2( ekonomik olarak aldım ) = 3800 Tl bunları dizebildim . Zamanla diğerlerinide dizmeye çalışırım artık :)

Canon 7d + 50mm 1.4 - 50mm 1.8 ile 2. sınıfta çekmiş olduğumuz bir kısa filmin fragmanı .

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Evet, Ertan hocanın söylediği türdeki gövdelere ilginç ama F1.4 diyaframa sahip aynı zamanda zoom özellikle lensleri takıp manuel olarak kullanabiliyorsunuz:

http://www.ebay.nl/itm/Fujinon-TV-Z-9-108mm-f-1-7-2x-TC-lens-B4-Panasonic-GH2-3-4-Olympus-E-M5-390-/221632440813?pt=Camera_Lenses&hash=item339a52a9ed

Bu lensler Nikon 1 serisindeki gövdelerin sensörü için yeterli, bundan eminim. Bu Panasonic GH serisi (en son GH4, süper bi alet video için) için de uygun. Ama bir DX gövdede APSC sensör için yeterli gelir mi bilemiyorum. Bu lenslerde 1/4, 2/3 gibi ibareler var, sanırım bu rakamlarla doldurabilecekleri sensörlerin büyüklüğü, çeyrek, yarım, üçte dört gibi ölçülerle belirtiliyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Esasında sen D610'u sat bir Panasonic GH3 ya da GH2 al, madem video isinde ciddisin. Bu aletlere piyasadaki her manuel lensi takarsın.

Hocam onu düşündüm fakat fotoğraf anlamında da kullanmak istedim malum her zaman film çekemiyoruz ekip kuruldukça senaryo oldukça vs fotoğraf anlamında karşılaştırdığımızda D610 başarılı gh3 göre gh4 fotoğraf performansını incelemedim . GH3 GH4 dünyada video anlamında 1 numara DSLR alanında özellikle GH4 DSLR olarak 4k görüntü veren tek makina ve tartışılmaz bir performansı var GH3 te öyle lakin Türkiyede bir ezber almış başını gidiyor video deyince akla Canon Mark 2 Canon Mark 3 geliyor sektörü bilmeyen adam en basitinden bir tanıtım filmi için bile mark3 le çekilsin algısı var :) sektörü kulaktan dolma bilen adamda aynı şekilde . Durum böyle olunca pazarlama anlamında makinaya göre değerlendirme yapan firmalar ile karşılaşıyoruz ki çok karşılaştım . Ben de hem video hem de fotoğraf anlamında düşündüğüm için D610 benim çok çok yeterli dediğim lensleri de dizdiğim zaman uzun bir süre beni götürür . O yüzden panasonic düşünmedim belki ilerde ekonomik özgürlüğümü kazandığımda ekstradan panasonic gh3 alabilirim yada panasonic gh2 alıp sistemini kırıp sanki raw çekiyormuş gibi 2k görüntü elde edebilirim bunlar zamanla olabilecek durumlar :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sizlere bir şey sormak istiyorum Yurt dışından lens siparişi verebileceğim güvenilirli bir site varmı hiç internetten bu anlamda alışveriş yapmadım bahsedilen lensleri belki o sitelerden takip edip alabilirim diye düşündümde önerebileceğiniz bir site yada alışveriş yaptığını lens anlamında memnun kaldığınız bir site var mı

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hocam onu düşündüm fakat fotoğraf anlamında da kullanmak istedim malum her zaman film çekemiyoruz ekip kuruldukça senaryo oldukça vs fotoğraf anlamında karşılaştırdığımızda D610 başarılı gh3 göre gh4 fotoğraf performansını incelemedim . GH3 GH4 dünyada video anlamında 1 numara DSLR alanında özellikle GH4 DSLR olarak 4k görüntü veren tek makina ve tartışılmaz bir performansı var GH3 te öyle lakin Türkiyede bir ezber almış başını gidiyor video deyince akla Canon Mark 2 Canon Mark 3 geliyor sektörü bilmeyen adam en basitinden bir tanıtım filmi için bile mark3 le çekilsin algısı var :) sektörü kulaktan dolma bilen adamda aynı şekilde . Durum böyle olunca pazarlama anlamında makinaya göre değerlendirme yapan firmalar ile karşılaşıyoruz ki çok karşılaştım . Ben de hem video hem de fotoğraf anlamında düşündüğüm için D610 benim çok çok yeterli dediğim lensleri de dizdiğim zaman uzun bir süre beni götürür . O yüzden panasonic düşünmedim belki ilerde ekonomik özgürlüğümü kazandığımda ekstradan panasonic gh3 alabilirim yada panasonic gh2 alıp sistemini kırıp sanki raw çekiyormuş gibi 2k görüntü elde edebilirim bunlar zamanla olabilecek durumlar :)

İşte bu saplantıdan/algıdan dolayı ye kürküm ye misali, mecburen ebatları büyük camcorder alıyoruz. Aslında teslim edilen görüntüleri o boyutları büyük alet değil Nikon V1 üzerinde 18mm veya 35mm F1.8 ile çekiyoruz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

İşte bu saplantıdan/algıdan dolayı ye kürküm ye misali, mecburen ebatları büyük camcorder alıyoruz. Aslında teslim edilen görüntüleri o boyutları büyük alet değil Nikon V1 üzerinde 18mm veya 35mm F1.8 ile çekiyoruz.

Aynen öyle hocam haklısınız bu konuda Türkiyedeki bu algıyı yıkmak çok zor sadece Fotoğraf makinasında değilki hemen hemen her üründe aynı algı var benim D610 seçme sebebim tek makina ile hem fotoğraf hem de video ihtiyacımı gidermesiydi

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

D610'un varsa de "niye d810 değil?" derler :)

Sakarya'da düğünleri çeken birinin büyük kameraya küçük kamera monte edip çektiğini duymuştum :) Düğün sahipleri büyük kamera görünce rahatlıyorlarmış :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sende sohbete katıl

Önce yorumunu yaz sonra üye ol. Eğer bir hesabınız varsa, hesabınızla göndermek için şimdi oturum açın

Misafir
Bu konuyu yanıtla

×   Yapıştırdığınız içerik biçimlendirme içeriyor.   Biçimlendirmeyi Temizle

  Only 75 emoji are allowed.

×   Eklediğiniz Link Otomatik Olarak Embed Çevrilmiştir..   Sadece yazı link haline çevir

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Editörü Temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Kullanım Şartları Gizlilik Politikası Bu web sitesini daha iyi hale getirmeye yardımcı olmak için cihazınıza çerezler yerleştirdik. Çerez ayarlarınızı değiştirebilirsiniz, aksi takdirde devam etmek için tamam olduğunuzu varsayacağız.