İçeriğe git

sabit odaklı lenslerle fotoğraf çekmek daha mı zordur?


Recommended Posts

Arkadaşlar merhaba

Nikon 85mm 1.4G lensimle istediğim netlikte fotoğraf çekemiyorum. Acaba "lenste mi bir sorun var yoksa" veya "bu lensle fotoğraf çekmek mi daha zor"diye düşünmeye başladım.

Nereden bu kanaate vardım? Şöyle ki;

- 24 70 mm lenslimle bu lensten daha iyi fotoğraf çekiyorum.

- 105 mm bu lensten daha keskin ve bu lensten daha iyi fotoğraflar çekebiliyorum.

- Daha önceden 50mm 1.4G almıştım. Onda da benzer bir sorun yaşadığım için lensi fazla kullanmadan sattım.

- Hatırladığım kadarıyla bir yerden okumuştum sanki: "Bu 50 mm sabit odaklı lensle fotoğraf çekmek her kişinin harcı değildir" tarzında bir şeylerdi..

Hal böyle olunca acaba diyorum,

- Ya bu (80mm 1.4G) lensle fotoğraf çekmenin bir sırrı var

- Ya bu lenste bir sorun var

Ya da herneyse.. Yorum ve değerlendirmelerinize ihtiyacım var.

Bu arada bazı detayları da aşağıda not olarak aktarmak isterim.

Not: eğer yakın bir model olur da flaşla çekersem istediğim netliği elde edebiliyorum. Sorunum flaş kullanmadan yapmış olduğum ve yaklaşık 3-5 metrenin üzerindeki mesafelerde yapmış olduğum çekimlerde. Ayrıca ve özellikle akşam güneşi ve kısmen az ışıklı koşullarda

Not2: Sorunun back focus sorunu olduğunu düşünmüştüm bir aralar. test yaptım. +5 beşlik bir ayarla en iyi duruma getirdim.

Değerli yorum ve değerlendirmeler için tekrar teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Abi elinde Mercedes var cruise controle takmışın gidiyor auto pilottan çıkar onu. :D :D Akşamda zaten ışık kaynağı gerekli olabilir ekstradan ama gün batarken ve gündüz net çıkmaması zor ayarlarda bir sıkıntı vardır.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

"Bu 50 mm sabit odaklı lensle fotoğraf çekmek her kişinin harcı değildir"

Bence kendini övüp şişirmek için söylenmiş bir söz veya "sabit odaklı lens tembellerin harcı değil" sözü bir şekilde o şekile dönüşmüştür.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

50mm ile fotoğraf çekmek herkesin harcı değil lafını duymadım da manuel lensler ile fotoğraf çekmek herkesin harcı değil. Bunu bilirim her daimde dile getirim.

1- 18mm ile fotoğraf çekme ile 180mm arasında fotoğraf çekme arasında dağlarkadar fark olur.

18mm de titreşim o denli hissedilmez ama 180mm de ufacık bir titreme fotoğrafa etki eder.

2- F2.8 ile F1.4 arasında ciddi fark var.

Örnek; 100mm bir lensimiz var diyelim 3mt deki bir stop levhasını çekiyoruz diyelim.

3mt de 100mm F2.8 bir lens 15cm alanı net çıkartır.

3mt de 100mm F1.4 bir lens ise sadece 7cm alanı net çıkartır ve mesafe azaldıkça bu alan git gide de daralır.

Bu tür hesaplar için http://www.dofmaster.com/dofjs.html

3- F1.8 lensler hadi neysede F1.4 lensler çok hassas lensler en ufak hatası fotoğrafın net çıkmamasına sebep olur. Bu lensler için mikro AF bence olmazsa olmaz birşey. Ancak onunda bir paranoyası var ben bunu +5 yaptım ama acaba doğrumu oldu? Ben bunu +5 ile doğru gÖrüyorum ama acaba gerçekten doğru gÖrüyormuyum? Ben bunu Nazmi ustaya gÖnderdim sorun yok dedi ama acaba gerçekten zaman ayırıp kontrol etti mi :D

çünkü milimetrik netlikten bahsediyoruz hata payı yok denecek düzeyde.

4- Gündüz "F1.4 de" jilet gibi fotoğraf çeken bir lens akşam net çekemiyorsa yukarıda saydığım etkenlerden dolayı çekmiyordur.

Biraz sabah gün ışığında f1.4 ile denemeler yap... Kolay gelsin Muhammed abi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

50mm ile fotoğraf çekmek herkesin harcı değil lafını duymadım da manuel lensler ile fotoğraf çekmek herkesin harcı değil. Bunu bilirim her daimde dile getirim.

1- 18mm ile fotoğraf çekme ile 180mm arasında fotoğraf çekme arasında dağlarkadar fark olur.

18mm de titreşim o denli hissedilmez ama 180mm de ufacık bir titreme fotoğrafa etki eder.

2- F2.8 ile F1.4 arasında ciddi fark var.

örnek; 100mm bir lensimiz var diyelim 3mt deki bir stop levhasını çekiyoruz diyelim.

3mt de 100mm F2.8 bir lens 15cm alanı net çıkartır.

3mt de 100mm F1.4 bir lens ise sadece 7cm alanı net çıkartır ve mesafe azaldıkça bu alan git gide de daralır.

Bu tür hesaplar için http://www.dofmaster.com/dofjs.html

3- F1.8 lensler hadi neysede F1.4 lensler çok hassas lensler en ufak hatası fotoğrafın net çıkmamasına sebep olur. Bu lensler için mikro AF bence olmazsa olmaz birşey. Ancak onunda bir paranoyası var ben bunu +5 yaptım ama acaba doğrumu oldu? Ben bunu +5 ile doğru görüyorum ama acaba gerçekten doğru görüyormuyum? Ben bunu Nazmi ustaya gönderdim sorun yok dedi ama acaba gerçekten zaman ayırıp kontrol etti mi :D

çünkü milimetrik netlikten bahsediyoruz hata payı yok denecek düzeyde.

4- Gündüz "F1.4 de" jilet gibi fotoğraf çeken bir lens akşam net çekemiyorsa yukarıda saydığım etkenlerden dolayı çekmiyordur.

Biraz sabah gün ışığında f1.4 ile denemeler yap... Kolay gelsin Muhammed abi.

Gökhancım teşekkür ederim alakan için. Bahsetmiş olduğun detaylara dikkat ederek denemeler yapacağım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Genelde 2.8 lerde çekmeye çalışıyorum. Gerekirse 5/6 lara kadar çıkıyorum. çok farketmiyor.

Zaten bu lensle genelde portre çekiyorum. Onda da alan derinliğini mümkün olduğunca düşük (dar) tutmaya çalışıyorum. Mesela f2.8 ve 1 mt mesafede deniyorum. Yapamadıkça da alan derinliğini geniş tutuyorum.. 3.5 lara hatta bazen 5-6 lara çıkıyorum. Sinirleniorum Ve yine olmuyor. vs.. Yani demek istediğim bokeh denilen etkiyi elde ediyorum. Bunda sorun yok. Fakat konu istediğim gibi temiz ve canlı çıkmıyor.

Bir ara biraz deneme çekim yapıp göndereceğim Ramiz kardeş..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

50mm ile fotoğraf çekmek herkesin harcı değil lafını duymadım da manuel lensler ile fotoğraf çekmek herkesin harcı değil. Bunu bilirim her daimde dile getirim.

1- 18mm ile fotoğraf çekme ile 180mm arasında fotoğraf çekme arasında dağlarkadar fark olur.

18mm de titreşim o denli hissedilmez ama 180mm de ufacık bir titreme fotoğrafa etki eder.

2- F2.8 ile F1.4 arasında ciddi fark var.

örnek; 100mm bir lensimiz var diyelim 3mt deki bir stop levhasını çekiyoruz diyelim.

3mt de 100mm F2.8 bir lens 15cm alanı net çıkartır.

3mt de 100mm F1.4 bir lens ise sadece 7cm alanı net çıkartır ve mesafe azaldıkça bu alan git gide de daralır.

Bu tür hesaplar için http://www.dofmaster.com/dofjs.html

3- F1.8 lensler hadi neysede F1.4 lensler çok hassas lensler en ufak hatası fotoğrafın net çıkmamasına sebep olur. Bu lensler için mikro AF bence olmazsa olmaz birşey. Ancak onunda bir paranoyası var ben bunu +5 yaptım ama acaba doğrumu oldu? Ben bunu +5 ile doğru görüyorum ama acaba gerçekten doğru görüyormuyum? Ben bunu Nazmi ustaya gönderdim sorun yok dedi ama acaba gerçekten zaman ayırıp kontrol etti mi :D

çünkü milimetrik netlikten bahsediyoruz hata payı yok denecek düzeyde.

4- Gündüz "F1.4 de" jilet gibi fotoğraf çeken bir lens akşam net çekemiyorsa yukarıda saydığım etkenlerden dolayı çekmiyordur.

Biraz sabah gün ışığında f1.4 ile denemeler yap... Kolay gelsin Muhammed abi.

50mm ile fotoğraf niye herkesin harcı değil? Nasıl bir üstün yetenek istiyor o konuda hiç bir şey yazmamışsınız.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

50mm ile fotoğraf niye herkesin harcı değil? Nasıl bir üstün yetenek istiyor o konuda hiç bir şey yazmamışsınız.

50mm ile fotoğraf çekmek herkesin harcı değil lafını duymadım da manuel lensler ile fotoğraf çekmek herkesin harcı değil. Bunu bilirim her daimde dile getirim.

1- 18mm ile fotoğraf çekme ile 180mm arasında fotoğraf çekme arasında dağlarkadar fark olur.

18mm de titreşim o denli hissedilmez ama 180mm de ufacık bir titreme fotoğrafa etki eder.

2- F2.8 ile F1.4 arasında ciddi fark var.

örnek; 100mm bir lensimiz var diyelim 3mt deki bir stop levhasını çekiyoruz diyelim.

3mt de 100mm F2.8 bir lens 15cm alanı net çıkartır.

3mt de 100mm F1.4 bir lens ise sadece 7cm alanı net çıkartır ve mesafe azaldıkça bu alan git gide de daralır.

Bu tür hesaplar için http://www.dofmaster.com/dofjs.html

3- F1.8 lensler hadi neysede F1.4 lensler çok hassas lensler en ufak hatası fotoğrafın net çıkmamasına sebep olur. Bu lensler için mikro AF bence olmazsa olmaz birşey. Ancak onunda bir paranoyası var ben bunu +5 yaptım ama acaba doğrumu oldu? Ben bunu +5 ile doğru görüyorum ama acaba gerçekten doğru görüyormuyum? Ben bunu Nazmi ustaya gönderdim sorun yok dedi ama acaba gerçekten zaman ayırıp kontrol etti mi :D

çünkü milimetrik netlikten bahsediyoruz hata payı yok denecek düzeyde.

4- Gündüz "F1.4 de" jilet gibi fotoğraf çeken bir lens akşam net çekemiyorsa yukarıda saydığım etkenlerden dolayı çekmiyordur.

Biraz sabah gün ışığında f1.4 ile denemeler yap... Kolay gelsin Muhammed abi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

sigm 50mm f1.4 kullandım uzun süre. Bildiğiniz amatör olarak ilgileniyorum fotoğraf ile. Çektiğim kareler gayet düzenli tertipli netliği gayet iyi olan alan derinliği ve bokehi olan Çalışmalar. Herkesin harci değil gibi bir şey söz konusu değil bana göre de.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Genelde 2.8 lerde çekmeye çalışıyorum. Gerekirse 5/6 lara kadar çıkıyorum. çok farketmiyor.

Zaten bu lensle genelde portre çekiyorum. Onda da alan derinliğini mümkün olduğunca düşük (dar) tutmaya çalışıyorum. Mesela f2.8 ve 1 mt mesafede deniyorum. Yapamadıkça da alan derinliğini geniş tutuyorum.. 3.5 lara hatta bazen 5-6 lara çıkıyorum. Sinirleniorum Ve yine olmuyor. vs.. Yani demek istediğim bokeh denilen etkiyi elde ediyorum. Bunda sorun yok. Fakat konu istediğim gibi temiz ve canlı çıkmıyor.

Bir ara biraz deneme çekim yapıp göndereceğim Ramiz kardeş..

Bence başka bir sıkıntı var F5,6 vs de net çıkaramamak çok zor gibi geliyor bana

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bence başka bir sıkıntı var F5,6 vs de net çıkaramamak çok zor gibi geliyor bana

Bu veriye göre aynı lensi D800-810 gibi gövdelerde değil de, 12-24mp lik bir gövdede kullanırsa bu sorun azalabilir.

Aynı şekilde çok sığ olan net alan derinliği için tripod çözüm olmayabilir: çünkü model canlı, birkaç milimlik hareketi bile istenen noktadaki netliği bozabilir.

Ben de bu lensi D800 ve D3 üzerinde halen kullanıyorum. D800 üzerindeyken daha bi ihtimam göstermek zorunda olduğumu biliyorum, malum, bu gövdenin sensörü bu konuda hassas. Ama D3 üzerinde çok daha serbest çalışabiliyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kusura bakma. Sersem tavuk gibiyken manuel olayını algılamadım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

bende de 85 1.4 ve 50mm.1,4 var. d800 yada 810 gibi bir makinede hele hele 1.8 yada 1.4 gibi diyaframlarla çalışırken sizin elinizin titremesi modelin kafasını bir kaç cm oynatması yada netle kadrajla durumu titrek flu bir fotoğraf çıkması için mükemmel bir durum.. zaten forumda yada dünyada 36mp gibi bir çözünürlüğe sahip bir sensör kullanırken ne kadar dikkatli olunması konusunda defalarca yazıldı çizildi. ben d810 ile 1/160 ın altına inemiyorum elim titriyor elim titriyor derken aynı lens ile örnek 24-70 2,8 diyaframla nikon d750 ile çok keskin fotoğraflar alabiliyorum burda el hassasiyeti konunun hassasiyeti sensörün hassasiyeti gibi bir çok etken var 85mm 1.4 ile mümkünse tripod yüksek enstantane ve netliği peşpeşe kontrol edip mümkünse kumanda ile çekmek çözüm olabilir benim gibi 40 yaş üstündeki kişilerin elinin titremesi diyeceğim ama beraber çalıştığımız 20 yaşındaki arkadaşın eli de d810 ile titriyor.. pratik olarak d750 ile çok daha fazla sorunsuz fotoğraf çekiyorum yine d750 ile 85mm1.4 ile çok fazla değil ama yaptığım çekimlerde bir sorun görmedim. d810 ve 70.200 ile 200mm 2.8 diyaframda vr2nin artısı ile konuyu kurtarıyorum ama vr var diye salla parti çekersen sonu hüsran oluyor biraz daha stabil destekli bir tutuş nefes kontrolü kol omuz bilek kondüsyonu ile dikkatli çekim yapmak gerekiyor düşük çözünürlüklü makineler ile makineye sallayarak çeksen net çıkma ihtimali çok yüksek çünkü düşük çözünürlük titremeyi 36mp gibi göstermiyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • Forum Editörü

Bu veriye göre aynı lensi D800-810 gibi gövdelerde değil de, 12-24mp lik bir gövdede kullanırsa bu sorun azalabilir.

Aynı şekilde çok sığ olan net alan derinliği için tripod çözüm olmayabilir: çünkü model canlı, birkaç milimlik hareketi bile istenen noktadaki netliği bozabilir.

Ben de bu lensi D800 ve D3 üzerinde halen kullanıyorum. D800 üzerindeyken daha bi ihtimam göstermek zorunda olduğumu biliyorum, malum, bu gövdenin sensörü bu konuda hassas. Ama D3 üzerinde çok daha serbest çalışabiliyorum.

Mehmet bey,

Hiç denemedim ama sonucunu merak ettiğimden soruyorum: 50mm 1.4G lens bende de var. Ben de tıpkı Muhammet bey gibi sorunlar yaşıyorum. Tamam, elimiz titriyor. 1-1,5m mesafelerden 1.4 veya 2.8 diyafram değerlerinde portre çekmek istiyoruz. Diyafram çok açık, çünkü ortamda ışık yok, ISO'ya fazla yüklenmek istemiyoruz, 400 o da olmazsa 800 ISO, o kadar. Enstantane (benim için) en az 1/125 olmalı (malum elim titrek). Bu durumda bile genellikle istediğimiz fotoğraf çıkmıyor. Alan derinliğinin milimetreler seviyesinde olmasından dolayı, tripot olsa dahi modelin 1mm oynaması netliği bozacaktır, kabul.

Sorum şu: Durağan bir objeyi değil de hareketli bir objeyi çekiyormuş gibi makinemizi AF-S değil de AF-C moduna alsak ve AF Alanı modunu 3D yapsak, AF-On fonksiyonunu yalnızca AF-ON tuşuna atasak (deklanşorden netlemeyi kaldırsak), makinemizin otomatik odaklama sistemi, 1m uzağımızda duran bir modelin odakladığımız gözünün bu mesafeden milimetrik yer değiştirmelerini takip edebilir mi? Makinemiz odaklama işlemini hızlı yapabilmesi için kontrasta ihtiyaç duyacak, dolayısıyla odaklama yapacağı bölgenin iyi ışık alması gerekiyor bunu biliyorum. Böyle bir deneyiminiz oldu mu?

Saygılar.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Mehmet bey,

Hiç denemedim ama sonucunu merak ettiğimden soruyorum: 50mm 1.4G lens bende de var. Ben de tıpkı Muhammet bey gibi sorunlar yaşıyorum. Tamam, elimiz titriyor. 1-1,5m mesafelerden 1.4 veya 2.8 diyafram değerlerinde portre çekmek istiyoruz. Diyafram çok açık, çünkü ortamda ışık yok, ISO'ya fazla yüklenmek istemiyoruz, 400 o da olmazsa 800 ISO, o kadar. Enstantane (benim için) en az 1/125 olmalı (malum elim titrek). Bu durumda bile genellikle istediğimiz fotoğraf çıkmıyor. Alan derinliğinin milimetreler seviyesinde olmasından dolayı, tripot olsa dahi modelin 1mm oynaması netliği bozacaktır, kabul.

Sorum şu: Durağan bir objeyi değil de hareketli bir objeyi çekiyormuş gibi makinemizi AF-S değil de AF-C moduna alsak ve AF Alanı modunu 3D yapsak, AF-On fonksiyonunu yalnızca AF-ON tuşuna atasak (deklanşorden netlemeyi kaldırsak), makinemizin otomatik odaklama sistemi, 1m uzağımızda duran bir modelin odakladığımız gözünün bu mesafeden milimetrik yer değiştirmelerini takip edebilir mi? Makinemiz odaklama işlemini hızlı yapabilmesi için kontrasta ihtiyaç duyacak, dolayısıyla odaklama yapacağı bölgenin iyi ışık alması gerekiyor bunu biliyorum. Böyle bir deneyiminiz oldu mu?

Saygılar.

Sebahattin bey yanlış anlamazsanız birşey söylemek isterim ışık yoksa fotoğrafta yoktur . eksik ışıkta ne yaparsanız yapın istediğiniz sonucu alamazsınız ,

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • Forum Editörü

Sebahattin bey yanlış anlamazsanız birşey söylemek isterim ışık yoksa fotoğrafta yoktur . eksik ışıkta ne yaparsanız yapın istediğiniz sonucu alamazsınız ,

Sanirim bir şeyi net tanımlayamamışım. Haklısınız ışık yoksa fotoğraf olmaz. Benim bahsettiğim durumda ışık yok değil, var da makinemin bana verdiği enstantane benim çekebileceğim sınırların altında. Yoksa normalde sizlerin rahatlıkla 1/60 larda temiz fotoğraf alabileceğiniz bir ortam sözkonusu. Bana en az 1/125 lazım. O nedenle diyaframı açıyorum. Sizlerin f/4 te çekebildiğiniz fotğrafı ben en az f/2.8 de çekmek zorundayım. Model hafif kıpırdasa, sonuç netsizlik.

Saygılar.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

3DBPDM.jpg

Acaba benim ilk zamanlar yaptığım hatanın aynısı olabilir mi? Konuya çok yakın olunca diyaframı 1.8 de odakladığım yerler net ondan sonra hemen flulaşmaya başlıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sanirim bir şeyi net tanımlayamamışım. Haklısınız ışık yoksa fotoğraf olmaz. Benim bahsettiğim durumda ışık yok değil, var da makinemin bana verdiği enstantane benim çekebileceğim sınırların altında. Yoksa normalde sizlerin rahatlıkla 1/60 larda temiz fotoğraf alabileceğiniz bir ortam sözkonusu. Bana en az 1/125 lazım. O nedenle diyaframı açıyorum. Sizlerin f/4 te çekebildiğiniz fotğrafı ben en az f/2.8 de çekmek zorundayım. Model hafif kıpırdasa, sonuç netsizlik.

Saygılar.

Sebahattin bey

Benimde 1/125 altında elde çektiğim fotoğraflardan pek hayır gelmiyor , ben bunu yüksek mp'nin dezavantajına bağlıyorum , sizin anlattığınız senaryolarda da genelde tepe flaşını sektirerek çözüm buluyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

ramizin de dediği gibi gece kapalı mekanlarda ya isoya abanmak yada tepe flaşı ile durumu kurtarmak gerekiyor. gündüz ışığın bol olduğu durumlarda ise net bir kare yakalamak adına bir kaç defa çekip kontrol etmek çok daha sağlıklı sonuçlar elde etmenizi sağlar

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Flaş kullanmıyorsanız makineyi seri çekime alın öyle çekim yapın. Böylece model oynasa bile çektiğiniz karelerden en az biri net çıkacaktır. AF-C modunda iyi performans alacağınızı sanmam.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Mehmet bey,

Hiç denemedim ama sonucunu merak ettiğimden soruyorum: 50mm 1.4G lens bende de var. Ben de tıpkı Muhammet bey gibi sorunlar yaşıyorum. Tamam, elimiz titriyor. 1-1,5m mesafelerden 1.4 veya 2.8 diyafram değerlerinde portre çekmek istiyoruz. Diyafram çok açık, çünkü ortamda ışık yok, ISO'ya fazla yüklenmek istemiyoruz, 400 o da olmazsa 800 ISO, o kadar. Enstantane (benim için) en az 1/125 olmalı (malum elim titrek). Bu durumda bile genellikle istediğimiz fotoğraf çıkmıyor. Alan derinliğinin milimetreler seviyesinde olmasından dolayı, tripot olsa dahi modelin 1mm oynaması netliği bozacaktır, kabul.

Sorum şu: Durağan bir objeyi değil de hareketli bir objeyi çekiyormuş gibi makinemizi AF-S değil de AF-C moduna alsak ve AF Alanı modunu 3D yapsak, AF-On fonksiyonunu yalnızca AF-ON tuşuna atasak (deklanşorden netlemeyi kaldırsak), makinemizin otomatik odaklama sistemi, 1m uzağımızda duran bir modelin odakladığımız gözünün bu mesafeden milimetrik yer değiştirmelerini takip edebilir mi? Makinemiz odaklama işlemini hızlı yapabilmesi için kontrasta ihtiyaç duyacak, dolayısıyla odaklama yapacağı bölgenin iyi ışık alması gerekiyor bunu biliyorum. Böyle bir deneyiminiz oldu mu?

Saygılar.

Gündüz öğlen saatlerinde oynanan futbol maçlarında 3D ölçüm sistemi ile AFC modunda çok çalıştım. Bu çalışmalarda D300, D300s ve D3 kullandım, her üçü de aynı ölçüm sistemine haiz gövdeler. F2,8 lik 70-200 ve sabit 300mm lik lensleri kullandım. 1/300 ile 1/4000 arasında değişen enstantanelerdi. Bu şartlarda bile 3D takip sistemi bazen yetersiz kaldı.

Aynı işi buz hokeyi maçında denedim. Bilmeyenler için yazıyorum; buz hokeyi çok süratli bir spor, oyuncular yaklaşık 1 dakika oyunda kalabiliyorlar, efor o kadar yüksek. Fotoğrafı sahanın hemen kenarından çekmek zorundaydım ve bu da oyuncuların hareketini daha hızlı kılıyordu. 70-200 mm F2,8 VR2 ile 3D ölçüm sistemi hem D3 hem de D800 üzerinde yine de hatalar yapabiliyordu. çünkü bu oyun çok hızlı, ortamın ışıklandırması malum civalı ampuller, makina ölçümde bi hayli zorlanıyor.

Doğru olan bir gerçek var: Gereksiz açık diyafram bize net olmayan fotoğraf olarak geri dönüyor. Oturup dakikalarca net alan derinliği hesabı yapmaktansa, aynı süreyi birden fazla kare çekerek kulanmayı yeğlerim. Lensimin 1.4 kabiliyeti var diye işin cılkını çıkarmanın gereği yok. Gözlere netlediğini sanıp kirpikler haricinde her yerin flu olduğu kareleri gerek sosyal medyada gerekse sayıları her gün artan fotoğraf paylaşım sitelerinde paylaşan insanlardan millet sıkıldı artık.

Objeye yakınsan artık F1,4'de ısrar etmek intihardır. O mesafede F5 bile istenen etkiyi verecektir. Hala fotoğraf net değilse bu D800 serisinin fizik kuralı gereği normal reaksiyonudur. Eğer burda makinayı hatalı bulursak o zaman Hasselblad, Red One gibi high end segmentin ürünlerini düşünemiyorum bile; 60 megapixelin üzerindeki sensörlerde durum ne olur acaba?

Aynı ff kulvarın diğer gövdelerinde, yani 12-16 mp arasındaki gövdelerde bunu yaşamıyoruz. 24 mp de biraz daha kendini hissettirmeye başlıyor. 36 mp demek orta formata kafa tutmak demek. Analog dönemde orta format makina ile elde çekim yapanı görmek pek mümkün değildi. Ki onların bizim gibi iso imkanları da yoktu!

Bence çok kasmamak lazım. Artık biliyoruz ki bu 36 mp; yani altımızda bir binek araç değil, bir tır kamyonu var. Fren mesafesi, hızlanma süresi, tonajımız farklı. O halde binek araba gibi yüksek hız, daha kısa sürede hızlanma, daha kısa mesafede durabilme lüksümüz yok. Ama bütün bunlara karşılık müthiş bir yük çekme kabiliyetimiz var, yani 36mp. Ferrari de 500 beygir, Volvo FH16 da 500 beygir; biri 360km hıza ulaşır, ama içine 200 kilo yük koyamazsınız. Diğeri ise 80 tonu çok rahatlıkla çekerken hızı 120 leri geçmez. Tıpkı Hasselblad bir gövdenin en fazla 800 iso vermesi gibi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • Forum Editörü

Gündüz öğlen saatlerinde oynanan futbol maçlarında 3D ölçüm sistemi ile AFC modunda çok çalıştım. Bu çalışmalarda D300, D300s ve D3 kullandım, her üçü de aynı ölçüm sistemine haiz gövdeler. F2,8 lik 70-200 ve sabit 300mm lik lensleri kullandım. 1/300 ile 1/4000 arasında değişen enstantanelerdi. Bu şartlarda bile 3D takip sistemi bazen yetersiz kaldı.

Aynı işi buz hokeyi maçında denedim. Bilmeyenler için yazıyorum; buz hokeyi çok süratli bir spor, oyuncular yaklaşık 1 dakika oyunda kalabiliyorlar, efor o kadar yüksek. Fotoğrafı sahanın hemen kenarından çekmek zorundaydım ve bu da oyuncuların hareketini daha hızlı kılıyordu. 70-200 mm F2,8 VR2 ile 3D ölçüm sistemi hem D3 hem de D800 üzerinde yine de hatalar yapabiliyordu. çünkü bu oyun çok hızlı, ortamın ışıklandırması malum civalı ampuller, makina ölçümde bi hayli zorlanıyor.

Doğru olan bir gerçek var: Gereksiz açık diyafram bize net olmayan fotoğraf olarak geri dönüyor. Oturup dakikalarca net alan derinliği hesabı yapmaktansa, aynı süreyi birden fazla kare çekerek kulanmayı yeğlerim. Lensimin 1.4 kabiliyeti var diye işin cılkını çıkarmanın gereği yok. Gözlere netlediğini sanıp kirpikler haricinde her yerin flu olduğu kareleri gerek sosyal medyada gerekse sayıları her gün artan fotoğraf paylaşım sitelerinde paylaşan insanlardan millet sıkıldı artık.

Objeye yakınsan artık F1,4'de ısrar etmek intihardır. O mesafede F5 bile istenen etkiyi verecektir. Hala fotoğraf net değilse bu D800 serisinin fizik kuralı gereği normal reaksiyonudur. Eğer burda makinayı hatalı bulursak o zaman Hasselblad, Red One gibi high end segmentin ürünlerini düşünemiyorum bile; 60 megapixelin üzerindeki sensörlerde durum ne olur acaba?

Aynı ff kulvarın diğer gövdelerinde, yani 12-16 mp arasındaki gövdelerde bunu yaşamıyoruz. 24 mp de biraz daha kendini hissettirmeye başlıyor. 36 mp demek orta formata kafa tutmak demek. Analog dönemde orta format makina ile elde çekim yapanı görmek pek mümkün değildi. Ki onların bizim gibi iso imkanları da yoktu!

Bence çok kasmamak lazım. Artık biliyoruz ki bu 36 mp; yani altımızda bir binek araç değil, bir tır kamyonu var. Fren mesafesi, hızlanma süresi, tonajımız farklı. O halde binek araba gibi yüksek hız, daha kısa sürede hızlanma, daha kısa mesafede durabilme lüksümüz yok. Ama bütün bunlara karşılık müthiş bir yük çekme kabiliyetimiz var, yani 36mp. Ferrari de 500 beygir, Volvo FH16 da 500 beygir; biri 360km hıza ulaşır, ama içine 200 kilo yük koyamazsınız. Diğeri ise 80 tonu çok rahatlıkla çekerken hızı 120 leri geçmez. Tıpkı Hasselblad bir gövdenin en fazla 800 iso vermesi gibi.

Süper açıklamalar, teşekkürler. Mühendisçe bir birikim olduğu çok net. Tır benzetmesi de ayrı bir yanı. Yüreğime su serptiniz. Bundan sonrası artık bizlerin kararı: Ferrari pilotu mu, Tır soförü mü olacağız? Ya ehliyetimize göre araç alacağız, ya da aracımıza göre ehliyet. önce neyi, ne hızda, hangi koşullarda taşımamızın bizi mutlu kılacağına karar vereceğiz.

Saygılar.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sende sohbete katıl

Önce yorumunu yaz sonra üye ol. Eğer bir hesabınız varsa, hesabınızla göndermek için şimdi oturum açın

Misafir
Bu konuyu yanıtla

×   Yapıştırdığınız içerik biçimlendirme içeriyor.   Biçimlendirmeyi Temizle

  Only 75 emoji are allowed.

×   Eklediğiniz Link Otomatik Olarak Embed Çevrilmiştir..   Sadece yazı link haline çevir

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Editörü Temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Kullanım Şartları Gizlilik Politikası Bu web sitesini daha iyi hale getirmeye yardımcı olmak için cihazınıza çerezler yerleştirdik. Çerez ayarlarınızı değiştirebilirsiniz, aksi takdirde devam etmek için tamam olduğunuzu varsayacağız.