İçeriğe git

Dijital kameralarda otomatik netlik nasıl ve ne şekilde yapılmaktadır


Recommended Posts

Esasında bu af noktalarının ve fonksiyonlarının kullanımı ile alakalı işin ustalarından Alper , Ertan ve Mehmet hoca mesela :) detaylı bir eğitim videosu hazırlansa gönül ister ki toplu bir atölye çalışması olsun ancak mümkünatı yok gibi görünüyor :) Biz amatör kullanıcılar da eksiklerimizi giderip elimizdeki aletleri çok daha etkili kullansak çok şahane bir durum olur diye düşünmekteyim , Böyle bir ricam olsa ne derler acaba ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ertan hocanın bloğunda bu konuyla ilgili bir yazı okuduğumu hatırlıyorum.

Bir atölye çalışması ya da eğitim videosu gibi işler tamamen zaman işi. Ümit hocanın fotoğraf çekmeye bile zaman bulamadığı bir dönem. Ertan hoca bloğu canlı tutabiliyorsa ben seviniyorum şahsen. Benim ise bu konudaki teknik bilgim yetersiz, kaş yaparken göz çıkarmak istemem yani.

Sadece şunu biliyorum; makinalardaki bu yazılım bu değerlerin ortalamasını alma prensibi Üzerine çalışıyor. Ben şahsen kullanmıyorum, çÜnkÜ kontrolÜn benden çıkması işime gelmez, eski kafayız, idare edin. Bu arada D5100'Ümde yazılımın yÜzleri tanıyabildiğini hatırlıyorum, gÜzel bir oyuncak gibi, aile fertlerinin makinayı kullanmasında faydalı olabilir bu fonksiyon.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ertan hocanın bloğunda bu konuyla ilgili bir yazı okuduğumu hatırlıyorum.

Bir atölye çalışması ya da eğitim videosu gibi işler tamamen zaman işi. Ümit hocanın fotoğraf çekmeye bile zaman bulamadığı bir dönem. Ertan hoca bloğu canlı tutabiliyorsa ben seviniyorum şahsen. Benim ise bu konudaki teknik bilgim yetersiz, kaş yaparken göz çıkarmak istemem yani.

Sadece şunu biliyorum; makinalardaki bu yazılım bu değerlerin ortalamasını alma prensibi Üzerine çalışıyor. Ben şahsen kullanmıyorum, çÜnkÜ kontrolÜn benden çıkması işime gelmez, eski kafayız, idare edin. Bu arada D5100'Ümde yazılımın yÜzleri tanıyabildiğini hatırlıyorum, gÜzel bir oyuncak gibi, aile fertlerinin makinayı kullanmasında faydalı olabilir bu fonksiyon.

Evet Ertan hocanın bloğunda bu konuyu derinlemesine anlattığı bir yazısı mevcut ben bir kaç kere okumama rağmen tam olarak idrak edemediğim kısımlar var fazlasıyla , hani yazının yanında bakın bunuda böyle yapabilirsiniz gibi bir video olsa tam oturur herşey , dediğiniz gibi Mehmet hocam tamamen zaman ve özveri işi bu benim talebim ricadan öteye asla geçemez, ama yinede bu kadar yazıp çiziyorsunuz onun içinde çok teşekkürler.

Ayrıca o yüz tanıma ve takip önceki gövdem D5000 de de vardı bana kalırsada oyuncak bir fonksiyon :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Beni boşverin de, Ertan hoca onca işin arasında habire yeni çıkan gövdeleri alıp alıp bi de test etmiyor mu, helal olsun gerçekten. Hani maddi olarak bir sıkıntısı yok nasılsa diye düşünenleriniz olabilir ama abi bu tamamen zaman işi ya. İş, aile, hobi tamam da inceleme yazısı ne abi ya? Teker teker onca incelikle hata yapmadan kareleri çek, yorumunu yaz, bilimsellikten ödün verme.

2005 li yıllarda fotokritik denen sitede ustalar yazmaya başlamıştı, hasbelkader benim de biraz karalamışlığım var bilgim olan konularda. Adamlar öyle uyanık çıktı ki, şimdilerde bu yazıları okuyabilmek için bile para yatırmak zorundasınız, yani fotokritik oldu sana fotokıytırık. Şimdi bu durumda Ertan hoca önümüzdeki beş yıla kalmadan ücret mukabilinde blog okutursa haksız sayılmaz :)

Demem o ki, gerçekten emek harcanmış bir kaynak. Böyle bilimsel dayanaklı kaynak bulmak zor. Kıymetini bilmek lazım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Teşekkürler arkadaşlar :)

2 haftadır dokunamadım siteye ne yazık ki :( Aslında Güneydoğu'dayım bir süredir, elimde malzeme de birikti ama zaman yok yazı yazmaya. Yazıyı geç forumlarda bile adam gibi paylaşım yapamıyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

ISO, enstantane, lens vs boş işlermiş, DSLR'de işin püf noktası fokuslamaymış. :wacko::) :)

DSLR vahşi ata eğersiz yularsız binmektir , yönetmeyi bilirsen en hızlı en iyisi sen olursun:)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

ISO, enstantane, lens vs boş işlermiş, DSLR'de işin püf noktası fokuslamaymış. :wacko::) :)

Fokuslama ne kadar önemliyse iso, enstantene, lens de o kadar önemlidir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 yıl sonra...

Merhabalar,

Konu eski olsada netleme ile ilgili olduğundan sorumu buraya sormayı uygun buldum. Tüm yazılanları okudum. Her yönüyle merak edene çok faydalı bilgiler var.

Nikon D300 sahibiyim ve netleme noktası sayısını seçebileceğimiz bir menü adımı var. 51 nokta veya 11 nokta gibi.

Ne zaman 51 noktadan 11 noktaya düşme ihtiyacı olur ki böyle bir seçenek koymuşlar? Benim aklıma tek gelen acaba daha hızlı bir netleme mi sağlıyor? Gözle ölçülebilen bir şey değil tabi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • Forum Editörü

Merhabalar,

Konu eski olsada netleme ile ilgili olduğundan sorumu buraya sormayı uygun buldum. Tüm yazılanları okudum. Her yÖnüyle merak edene çok faydalı bilgiler var.

Nikon D300 sahibiyim ve netleme noktası sayısını seçebileceğimiz bir menü adımı var. 51 nokta veya 11 nokta gibi.

Ne zaman 51 noktadan 11 noktaya düşme ihtiyacı olur ki bÖyle bir seçenek koymuşlar? Benim aklıma tek gelen acaba daha hızlı bir netleme mi sağlıyor? GÖzle Ölçülebilen bir şey değil tabi.

Özgür bey,

51 nokta ve 11 nokta arasındaki kullanım açısından farkı şÖyle basit bir Örnekle açıklanabilir sanırım:

Bildiğiniz gibi bu noktalar bakaçta şu şekilde gÖrünmekte (bu gÖvdeden gÖvdeye değişebilir, ama aynı sonuca çıkar).

post-4969-0-52574600-1446793334.png ve post-4969-0-99234600-1446793435.png

Diyelim ki AF-S modda durağan bir obje çekeceksiniz ve 51 nokta kullanıyorsunuz, objenizi tam ortaya gelecek şekilde odaklamak istiyorsunuz. AF sistemi kadrajınızda 51 noktanın kapsadığı alan içerisinde kontrastı en yüksek aynı düzlemdeki noktaları netlemeye çalışacaktır. Eğer bir portre çekecekseniz ve gÖzünü odaklamak isteseniz bile bunu yukarıdaki nedenden Ötürü her zaman başaramayabilirsiniz. 9 nokta için de aynı koşullar geçerli, tabi 9 noktanın kapsadığı alan için.

Asıl 51 ve 9 nokta farkı AF-C modunda, yani hareketli objelerin çekiminde fark yaratacaktır. 51 nokta ayarladıysanız ve hareket eden objenizi tam kadrajın ortasında netleyip hareketini izlemeye başladıysanız; AF sisteminiz 51 nokta alanı içinde kontrastı daha uygun bir objeyi yakalarsa odağı ona kaydıracak ve ona kilitlenecektir. Dolayısıyla siz asıl odağınızı kaybetmiş olacaksınız.

Peki 9 nokta neden var? Yukarıdaki hareketli objenizin odağını başka objelere kaydırmayı biraz olsun engellemek için var. Bu durumda AF sisteminiz daha dar bir alanda odaklanacak düzlem arayacak, dolayısıyla sizin takip ettiğiniz asıl odağınızı kaybetme olasılığınız daralacak. Tabi Önünden geçen başka bir obje olmadığı sürece. Bu problemi de makinenizdeki "a4 : Kilitliyken odak izleme" ayarınızı "Uzun/Normal/Kısa/Kapalı" seçenekleri ile çÖzebilirsiniz. Varsayılan değeri bildiğim kadarıyla "Normal" dir. Bu durumda AF sistemi araya bir obje girdiğinde belirli bir süre bekler bu süre aşımında aradaki obje hala duruyorsa ona netler. "Kapalı" durumda ise araya ne girerse hemen ona odaklanır. Bu ayarların nasıl çalıştığını kullanım kitapçığında bulabilirsiniz.

Saygılar.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Özgür bey,

51 nokta ve 11 nokta arasındaki kullanım açısından farkı şÖyle basit bir Örnekle açıklanabilir sanırım:

Bildiğiniz gibi bu noktalar bakaçta şu şekilde gÖrünmekte (bu gÖvdeden gÖvdeye değişebilir, ama aynı sonuca çıkar).

post-4969-0-52574600-1446793334.png ve post-4969-0-99234600-1446793435.png

Diyelim ki AF-S modda durağan bir obje çekeceksiniz ve 51 nokta kullanıyorsunuz, objenizi tam ortaya gelecek şekilde odaklamak istiyorsunuz. AF sistemi kadrajınızda 51 noktanın kapsadığı alan içerisinde kontrastı en yüksek aynı düzlemdeki noktaları netlemeye çalışacaktır. Eğer bir portre çekecekseniz ve gÖzünü odaklamak isteseniz bile bunu yukarıdaki nedenden Ötürü her zaman başaramayabilirsiniz. 9 nokta için de aynı koşullar geçerli, tabi 9 noktanın kapsadığı alan için.

Asıl 51 ve 9 nokta farkı AF-C modunda, yani hareketli objelerin çekiminde fark yaratacaktır. 51 nokta ayarladıysanız ve hareket eden objenizi tam kadrajın ortasında netleyip hareketini izlemeye başladıysanız; AF sisteminiz 51 nokta alanı içinde kontrastı daha uygun bir objeyi yakalarsa odağı ona kaydıracak ve ona kilitlenecektir. Dolayısıyla siz asıl odağınızı kaybetmiş olacaksınız.

Peki 9 nokta neden var? Yukarıdaki hareketli objenizin odağını başka objelere kaydırmayı biraz olsun engellemek için var. Bu durumda AF sisteminiz daha dar bir alanda odaklanacak düzlem arayacak, dolayısıyla sizin takip ettiğiniz asıl odağınızı kaybetme olasılığınız daralacak. Tabi Önünden geçen başka bir obje olmadığı sürece. Bu problemi de makinenizdeki "a4 : Kilitliyken odak izleme" ayarınızı "Uzun/Normal/Kısa/Kapalı" seçenekleri ile çÖzebilirsiniz. Varsayılan değeri bildiğim kadarıyla "Normal" dir. Bu durumda AF sistemi araya bir obje girdiğinde belirli bir süre bekler bu süre aşımında aradaki obje hala duruyorsa ona netler. "Kapalı" durumda ise araya ne girerse hemen ona odaklanır. Bu ayarların nasıl çalıştığını kullanım kitapçığında bulabilirsiniz.

Saygılar.

Sebahattin Bey,

Cevabınız için teşekkürler. Sizin bahsettiğiniz konu "Dinamik AF" . Benim kasettiğim daha farklı. Makina yanımda olmadığından tam menü adımını bilemiyorum. Ama 11 noktaya düşürdüğünüzde ekranda sadece o 11 nokta arasında dolaşabiliyorsunuz. Ara noktalar yok oluyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • Forum Editörü

Sebahattin Bey,

Cevabınız için teşekkürler. Sizin bahsettiğiniz konu "Dinamik AF" . Benim kasettiğim daha farklı. Makina yanımda olmadığından tam menü adımını bilemiyorum. Ama 11 noktaya düşürdüğünüzde ekranda sadece o 11 nokta arasında dolaşabiliyorsunuz. Ara noktalar yok oluyor.

Özgür bey,

Evet sanırım sorunuzu yanlış anlamışım.

Bugün zihnim gerektiği gibi açık değil galiba, zira hala anlamış değilim :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Özgür bey,

Evet sanırım sorunuzu yanlış anlamışım.

Bugün zihnim gerektiği gibi açık değil galiba, zira hala anlamış değilim :)

Rica ederim. Biraz uç bi konu olduğunun farkındayım. Menü adımını internette ararken cevabıda buldum. :)

Daha hızlı navigasyon içinmiş.

post-3157-0-24484400-1446817609_thumb.pn

Zaman ayırdığınız için teşekkürler, selamlar.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Özgür bey,

51 nokta ve 11 nokta arasındaki kullanım açısından farkı şÖyle basit bir Örnekle açıklanabilir sanırım:

Bildiğiniz gibi bu noktalar bakaçta şu şekilde gÖrünmekte (bu gÖvdeden gÖvdeye değişebilir, ama aynı sonuca çıkar).

post-4969-0-52574600-1446793334.png ve post-4969-0-99234600-1446793435.png

Diyelim ki AF-S modda durağan bir obje çekeceksiniz ve 51 nokta kullanıyorsunuz, objenizi tam ortaya gelecek şekilde odaklamak istiyorsunuz. AF sistemi kadrajınızda 51 noktanın kapsadığı alan içerisinde kontrastı en yüksek aynı düzlemdeki noktaları netlemeye çalışacaktır. Eğer bir portre çekecekseniz ve gÖzünü odaklamak isteseniz bile bunu yukarıdaki nedenden Ötürü her zaman başaramayabilirsiniz. 9 nokta için de aynı koşullar geçerli, tabi 9 noktanın kapsadığı alan için.

Asıl 51 ve 9 nokta farkı AF-C modunda, yani hareketli objelerin çekiminde fark yaratacaktır. 51 nokta ayarladıysanız ve hareket eden objenizi tam kadrajın ortasında netleyip hareketini izlemeye başladıysanız; AF sisteminiz 51 nokta alanı içinde kontrastı daha uygun bir objeyi yakalarsa odağı ona kaydıracak ve ona kilitlenecektir. Dolayısıyla siz asıl odağınızı kaybetmiş olacaksınız.

Peki 9 nokta neden var? Yukarıdaki hareketli objenizin odağını başka objelere kaydırmayı biraz olsun engellemek için var. Bu durumda AF sisteminiz daha dar bir alanda odaklanacak düzlem arayacak, dolayısıyla sizin takip ettiğiniz asıl odağınızı kaybetme olasılığınız daralacak. Tabi Önünden geçen başka bir obje olmadığı sürece. Bu problemi de makinenizdeki "a4 : Kilitliyken odak izleme" ayarınızı "Uzun/Normal/Kısa/Kapalı" seçenekleri ile çÖzebilirsiniz. Varsayılan değeri bildiğim kadarıyla "Normal" dir. Bu durumda AF sistemi araya bir obje girdiğinde belirli bir süre bekler bu süre aşımında aradaki obje hala duruyorsa ona netler. "Kapalı" durumda ise araya ne girerse hemen ona odaklanır. Bu ayarların nasıl çalıştığını kullanım kitapçığında bulabilirsiniz.

Saygılar.

Sebahattin bey, kırmızı olarak belirttiğim cümleniz benim kafamı biraz karıştırdı. Bu noktayı biraz daha incelemek isterim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • Forum Editörü

Rica ederim. Biraz uç bi konu olduğunun farkındayım. Menü adımını internette ararken cevabıda buldum. :)

Daha hızlı navigasyon içinmiş.

post-3157-0-24484400-1446817609_thumb.pn

Zaman ayırdığınız için teşekkürler, selamlar.

çok güzel bir dokümanmış.

Paylaşım iyi olmuş, teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • Forum Editörü

Sebahattin bey, kırmızı olarak belirttiğim cümleniz benim kafamı biraz karıştırdı. Bu noktayı biraz daha incelemek isterim.

Mehmet bey,

Yazınızdaki uyarınızı okuduktan sonra benim de kafam biraz karıştı. Eve geldim D800 makinemi aldım, yakınımızda bulunan bir Alışveriş merkezine gittim. Orada çocukların oyun alanı vardı ve içinde cıvıl cıvıl birçok çocuk oynuyorlardı. Makinemi AF-C modunda ve d51 olarak ayarladım. Kadrajıma oyun alanının hepsi giriyordu. gözüme kestirdiğim bir çocuğa odakladım, onun hareketlerini takip edeyim derken onun yanında veya arkasında bulunan diğer çocuklara odağımın kaydığını farkettim. 51 noktanın merkeze yakın alanlarına giren çocuklarda çok daha belirgin oluyordu bu durum.

Ben, sizin işaretlediğiniz cümleyi yazarken bu durumu anlatmak istemiştim. çünkü aynı şey geçen yaz türk kuşu gösterilerini fotoğraflamak isterken başıma gelmişti. Aynı ayarlarda bir uçağı hedefleyip takip etmek isterken, onun yanında uçan diğer uçaklara da odağım kayıyordu. 3D takip sistemi bu problemimi bir nebze çözmüştü. Şimdi tekrar okudum da; "kontrastı daha uygun olan bir objeyi yakalarsa" diye yazmışım, siz galiba buraya işaret etmek istediniz. Evet bu tanımlama anlatmak istediğim şey olmamış.

Doğrusunu siz yazarsanız çok memnun olurum.

Saygılar.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sebahattin bey,

Ben AFC ve 51 noktalı modu sadece 3D tekniğiyle kullanıyorum. Bunun sebebi, netlediğim objeyi kaybetmemesi. Eğer 3D fonksiyonu devrede değilse, netlediğiniz nesnenin 3 boyutlu düzlemdeki pozisyonu değişince, aynı düzlemdeki (size olan mesafeyi kastediyorum) bir diğer uygun kontrasttaki nesneyi yakalıyor. Mesela futbol maçında 3D olmaksızın çalışamıyorum. Sizin cümlenizde 3D olmadığını ben sonradan farkettim. Bundan dolayı da hem AFC hem de 51 nokta biraz kullanışsız geldi bana.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • Forum Editörü

Sebahattin bey,

Ben AFC ve 51 noktalı modu sadece 3D tekniğiyle kullanıyorum. Bunun sebebi, netlediğim objeyi kaybetmemesi. Eğer 3D fonksiyonu devrede değilse, netlediğiniz nesnenin 3 boyutlu düzlemdeki pozisyonu değişince, aynı düzlemdeki (size olan mesafeyi kastediyorum) bir diğer uygun kontrasttaki nesneyi yakalıyor. Mesela futbol maçında 3D olmaksızın çalışamıyorum. Sizin cümlenizde 3D olmadığını ben sonradan farkettim. Bundan dolayı da hem AFC hem de 51 nokta biraz kullanışsız geldi bana.

Mehmet bey,

Daha önce bu konuda bir sorum olmuştu ve sizin verdiğiniz cevaptaki bilgilerle özellikle spor müsabakalarında 3D'nin keyfini keşfetmiştim. Fakat çok hızlı hareket eden objelerin çekiminde (örneğin motokros ya da solo uçuş gösterisi) 3D'nin odağı başarılı şekilde takip edemediğini, kaçırdığını farkettim (hissettim). Böyle durumlarda hala d51 veya d21 en uygun çözüm gibi durmakta.

Nedeni bana göre aslında basit; örneğin d21 bizim bildiğimiz basit AF algoritmasıyla, ortamdan ölçümlediği kontrasta göre netleyeceği alan(lar)ı belirlerken işlemciyi baya meşgul ediyor.

3D ise bu standart AF işlemine ilave olarak bir önce ölçtüğü noktanın konumu ile şu anda ölçtüğü konumu kıyaslıyor, ölçtüğü hıza göre bir sonraki adımda bu noktanın nerede olacağını tahmin ediyor ve ona göre konumlandırıyor. Haliyle bu da işlemciye yeni bir yük daha getiriyor. Okuduğum yazılarda D4s ve yeni çıkacağı söylenen D5 gövdelerde (kısmen D810'da) bu algoritma çok geliştirilmiş. İşlemci katmanı ve hızları arttırılarak 3D'nin ve Grup alan AF'nin çok daha hızlı ve stabil olduğu söyleniyor.

Sizlerin fikir, öneri ve değerlendirmeleri bizler için (özellikle benim için) çok değerli. Bu konulardaki tecrübelerinizi bizimle mutlaka paylaşın lütfen.

Saygılar.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hah, işte tam bu noktada her ne kadar işlemcisi daha eski de olsa "nedense" D3 daha başarılı. Futbol müsabakasında D3 ile yakaladığım kareleri D800 ile yakalayamıyorum. Aynı şey buz hokeyinde, basketbol müsabakasında daha fazla göze batıyor. Yani daha az ışığın olduğu ortamda 3D kullandığım zaman D3 hep bir adım önde.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Mehmet Usta ,

Bu sıkıntı D800 'ün yüksek çözünürlüğü ile ilgilide olabilirmi ? Yani aynı şartlarda D800'ü daha az çözünürlükte ; en azından D3 çözünürlüğünde kullanmak sizce karenin gövde tarafından işlenmesinin hızına etki etmezmi ??

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Mehmet Usta ,

Bu sıkıntı D800 'ün yüksek çözünürlüğü ile ilgilide olabilirmi ? Yani aynı şartlarda D800'ü daha az çözünürlükte ; en azından D3 çözünürlüğünde kullanmak sizce karenin gövde tarafından işlenmesinin hızına etki etmezmi ??

Burada fotoğrafın çekilmeden önceki zamanda meydana gelen hareketler sözkonusu. Yani aynanın üstündeki RGB ölçüm sistemi ve bu üniteden gelen dataların işlenmesi safhası. Yüksek çözünürlük olayı ise perde açılıp fotoğrafın çekilmesi ve sonrasındaki data işleme safhasıyla ilgilidir. Bilmem yanılıyor muyum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Burada fotoğrafın çekilmeden önceki zamanda meydana gelen hareketler sözkonusu. Yani aynanın üstündeki RGB ölçüm sistemi ve bu üniteden gelen dataların işlenmesi safhası. Yüksek çözünürlük olayı ise perde açılıp fotoğrafın çekilmesi ve sonrasındaki data işleme safhasıyla ilgilidir. Bilmem yanılıyor muyum.

D800 ile yakalayamıyorum dediğinizde ben olayı farklı yorumladım. Yani çekilen karlerdeki sonuçlar anlamında yorumladım. Yoksa sizin söylediğiniz gibi henüz çekim aşamasında değiliz ; ölçme aşaması Mehmet Usta. Bu haliyle D3 ile D800 arasındaki klasman farkının getirdikleri çıkıyor ortaya kanımca..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • Forum Editörü

D800 ile yakalayamıyorum dediğinizde ben olayı farklı yorumladım. Yani çekilen karlerdeki sonuçlar anlamında yorumladım. Yoksa sizin söylediğiniz gibi henüz çekim aşamasında değiliz ; ölçme aşaması Mehmet Usta. Bu haliyle D3 ile D800 arasındaki klasman farkının getirdikleri çıkıyor ortaya kanımca..

Recep bey haklı bence. Konu klasman farkından kaynaklanıyor. Bunu söylerken D3, D800'ü döver tarzı birşey demiyorum. İki makinenin gerçekten klasmanları farklı. Biri kıvrak, seri, iş bitirici (D3), diğeri salon delikanlısı, ağır abi (D800).

Şaka bir yana,

- D3 aksiyon fotoğrafçıları için üretilmiş, AF sistemi de ona göre dizayn edilmiş, kurgulanmış; kovala, izle, yakala ve çek.

- D800 "piksel de piksel" diyen fotoğrafçılar için üretilmiş. "Ben 36 Megapiksel'im" havasında. Gerçek 36mpx fotoğraf için neredeyse üçayaksız çekim yapılamıyor kendisiyle, o derece.

Birinde toplam maliyetinin önemli kısmı AF sistemine gitmiş, diğerinde 36mpx algılayıcıya.

E şimdi Nikon yerine olsam, neden hem AF olarak mükemmel, hem de algılayıcısı mükemmel bir model çıkarayım ki? üstelik bunun hakettiği ederi kaç kişi ödeyecek bana. O nedenle; aksiyon çekmek istiyorsan D3 / D4 /D4s, piksel istiyorsan D800 / D810 al diyor Nikon.

Yeni çıkaracaklarını söyledikleri ve saniyede 15 kare seri çekebilecek D5'in 20Megapiksel ile çıkacak olması yukarıda yazdıklarımı doğrular nitelikte değil mi?

Saygılar.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sende sohbete katıl

Önce yorumunu yaz sonra üye ol. Eğer bir hesabınız varsa, hesabınızla göndermek için şimdi oturum açın

Misafir
Bu konuyu yanıtla

×   Yapıştırdığınız içerik biçimlendirme içeriyor.   Biçimlendirmeyi Temizle

  Only 75 emoji are allowed.

×   Eklediğiniz Link Otomatik Olarak Embed Çevrilmiştir..   Sadece yazı link haline çevir

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Editörü Temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Kullanım Şartları Gizlilik Politikası Bu web sitesini daha iyi hale getirmeye yardımcı olmak için cihazınıza çerezler yerleştirdik. Çerez ayarlarınızı değiştirebilirsiniz, aksi takdirde devam etmek için tamam olduğunuzu varsayacağız.